×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

چند توصیه برای پیشگیری از کلاهبرداری


دوشنبه 29 دی 1393 12:11:27 PM 

اخبار گوهردشت


 برخی از این نکات و توصیه‌های پلیسی عبارتند از:

1- برای واریز پول به حساب اشخاص نیازی به ارائه اطلاعات بیش از شماره کارت یا حساب نمی باشد .

2- صحت و سقم پیامک های دریافتی در خصوص برنده شدن در قرعه کشی شرکت ها و موسسات از طریق سایت معتبر آنها و یا شماره تماس موسسات بررسی شود در ضمن جهت واریز وجه نیازی به رمز اینترنتی حساب نمی باشد .

3- افراد سودجو با ارسال پیامک در خصوص برنده شدن شما در قرعه کشی ، اقدام به دریافت وجه جهت ارسال جایزه می نمایند که پس از دریافت وجه یا هیچ جنس و کالایی برای قربانی ارسال نمی گردد و یا در صورت ارسال ، کالایی که ارزشی کمتر از مبلغ واریزی دارد به قربانی تحویل داده می شود .

4- جهت ارتباط با شرکت های داخلی و خارجی و مبادلات مالی از طریق ایمیل حتماٌ ایمیل توسط کاربر وارد شود و از reply خودداری شود ( جهت ارسال فاکتور و دریافت شماره حساب از طریق ایمیل) همچنین صحت شماره حساب اعلامی از طریق تماس تلفنی و فکس نیز بررسی شود.

5- در برخورد با پیامک های دریافتی در خصوص برنده شدن در قرعه کشی هیچگونه مشخصات حساب بانکی مانند رمز اینترنتی ، تارخ انقضا ، CVV2 و . . . ارسال نگردد.

6- در تالارهای گفتگو به دلیل مشخص نبودن هویت اصلی کاربران حتی المقدور اقدام به معامله ننمایید . در موارد بسیاری افراد پس از واریز وجه کالایی دریافت نمی نمایند و تنها به شماره کارتی که مبلغ مورد نظر را به آن واریز نموده اند جهت پیگیری و شکایت دلخوش می باشند در صورتی که سودجویان اکثرا از کارت هایی که به نام فرد دیگریست(کارت های سرقتی ، حساب های جعلی و . . .) استفاده می نمایند. 

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login


:نظر ديگران در مورد اين خبر

اطلاع رسانی از نظر امنیتی بسیار اهمیت دارد و باید افراد توصیه های پلیس را همیشه مد نظر داشته باشند و در مواجه با چنین مواردی پلیس را در جریان و فرآیند آن قرار دهند وعلاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد