×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

بازار نفت به تعادل می‌رسد


پنجشنبه 23 بهمن 1393 2:12:48 PM 

اخبار گوهردشت


 وپک که از 12 کشور صادرکننده نفت تشکیل شده، افزود: تاثیر کاهش قیمت نفت خارج از این سازمان حس خواهد شد به این معنی که کاهش قیمتها باعث کاهش تولید کشورهای خارج از اوپک خواهد شد.

در شرایطی که قبلا افزایش تولید روزانه کشورهای خارج اوپک 85 هزار بشکه در روز پیش بینی می شد، اوپک پیش‌بینی کرد تولید نفت کشورهای نفت‌خیز غیر اوپک امسال 42 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت در گزارش جدید خود بنام چشم انداز نفتی جهان تصریح کرد: در مناطقی از جهان که سود تولید نفت به دلیل سطح کنونی قیمتها اندک است، شمار حفاریهای نفتی کاهش خواهد یافت.

در این گزارش آمده است، آمریکای شمالی از جمله مناطقی است که تعداد سکوهای حفاری در آن کاهش خواهد یافت زیرا هزینه تولید نفت در این مناطق بالا است و با قیمت‌های کنونی، استخراج و تولید نفت در این مناطق صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) افزود: عامل دیگر ایجاد تعادل در بازار نفت، افزایش تقاضا است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تقاضای نفت در سال جاری روزانه یک میلیون و 170 هزار بشکه در افزایش خواهد یافت. این در حالیست که اوپک افزایش تقاضای نفت در سال جاری را روزانه یک میلیون و 150 هزار بشکه برآورد کرده بود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت در این گزارش اعلام کرد: تولید روزانه نفت این سازمان که یک سوم کل نفت مورد نیاز جهان را تامین می‌کند در سال 2015 به روزانه 29 میلیون و 200 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

این در حالی است که اوپک در پیش‌بینی قبلی متوسط تولید خود را 28 میلیون و 800 هزار بشکه در روز برآورد کرده بود. اما به هرحال پیش بینی جدید نیز پایین تر از سطح تولید کنونی این سازمان است.

اوپک در ماه ژانویه روزانه 30 میلیون و 150 هزار بشکه نفت تولید کرد. تولید اوپک در ماه گذشته (دسامبر) 30 میلیون و 200 هزار بشکه در روز بود.

اعضای اوپک در نشست ماه نوامبر خود به رغم کاهش قیمت‌ها و درخواست بعضی از اعضای برای کاهش تولید، تصمیم گرفتند سطح تولید خود را کاهش ندهند. 

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید