×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

Spotify انتظار دارد تا ماه اکتبر به 450 میلیون شنونده برسد


چهارشنبه 5 مرداد 1401 8:08:25 PM 

اخبار گوهردشت


 

اسپاتیفای پس از پایان دوره با 188 میلیون مشترک و 433 میلیون شنونده فعال که حداقل یک بار در ماه از این سرویس بازدید می کنند، در گزارش درآمد سه ماهه دوم خود در روز چهارشنبه اعلام کرد که Spotify انتظار دارد تعداد شنوندگان فعال خود تا اکتبر به 450 میلیون برسد.

دانیل اک، مدیر عامل شرکت، در جریان یک تماس تلفنی برای بحث در مورد نتایج گفت، حتی در حالی که اسپاتیفای احتمال رکود اقتصادی را دنبال می کند، "با توجه به آنچه که در حال حاضر می بینم، سخت است که چیزی جز خوشبین باشیم."

آخرین آمار تسلط Spotify در موسیقی اشتراکی در سراسر جهان را تکرار می کند. رقیب اصلی آن، سرویس شماره 2 اپل موزیک، به طور معمول عضویت پولی خود را فاش نمی کند و بیش از سه سال است که به روز رسانی ارائه نکرده است، که نشان می دهد که چقدر پیشتاز Spotify ممکن است بزرگ باشد. در ژوئن 2019، اپل اعلام کرد که سرویسش 60 میلیون مشترک دارد. طبق گفته محقق صنعت موسیقی MIDiA، اپل حدود 15 درصد از بازار موسیقی اشتراکی جهان را در اختیار دارد؛ سهم Spotify بیش از دو برابر این مقدار است

با نگاهی به آینده، Spotify پیش‌بینی کرد که تا پایان سه‌ماهه سوم به 194 میلیون مشترک پولی برسد.

اسپاتیفای مستقر در سوئد از زیان 125 میلیون یورویی (127 میلیون دلاری) یا 85 سنت به ازای هر سهم خبر داد که از ضرر 20 میلیون یورویی یا 19 سنت برای هر سهم در سال گذشته افزایش یافته است. درآمد در سه ماهه 23 درصد افزایش یافت و به 2.864 میلیارد یورو رسید. تحلیلگرانی که توسط Refinitiv مورد بررسی قرار گرفتند، ضرر 63 سنت را در 2.813 میلیارد یورو تخمین زدند.

سهام Spotify در معاملات پیش از بازار اخیر با 7.7 درصد افزایش به 112 دلار در هر سهم رسید.

Spotify یک ارائه‌دهنده خدمات پخش و رسانه‌ای صوتی سوئدی است که در 23 آوریل 2006 توسط دانیل اک و مارتین لورنتزون تأسیس شد. این یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات پخش موسیقی است، با بیش از 433 میلیون کاربر فعال ماهانه، از جمله 188 میلیون مشترک پرداختی، تا ژوئن 2022. Spotify (از طریق یک شرکت هلدینگ مستقر در لوکزامبورگ، Spotify Technology S.A.) در New فهرست شده است. بورس اوراق بهادار یورک در قالب رسیدهای سپرده گذاری آمریکایی.

Spotify موسیقی و پادکست های ضبط شده با حق چاپ دیجیتال را ارائه می دهد که شامل بیش از 82 میلیون آهنگ از شرکت های پخش کننده و شرکت های رسانه ای است. به عنوان یک سرویس فریمیوم، ویژگی‌های اساسی با تبلیغات و کنترل محدود رایگان هستند، در حالی که ویژگی‌های اضافی، مانند گوش دادن آفلاین و گوش دادن بدون تبلیغات، از طریق اشتراک‌های پولی ارائه می‌شوند. Spotify در حال حاضر از اکتبر 2021 در بیش از 180 کشور در دسترس است. کاربران می توانند موسیقی را بر اساس هنرمند، آلبوم یا ژانر جستجو کنند و می توانند لیست های پخش ایجاد، ویرایش و به اشتراک بگذارند.

Spotify در بیشتر اروپا و همچنین قاره آمریکا و اقیانوسیه در دسترس است و در 184 بازار در دسترس است. این سرویس در اکثر دستگاه‌ها از جمله رایانه‌های Windows، macOS، و لینوکس، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های iOS و Android، دستگاه‌های خانگی هوشمند مانند خطوط محصولات Amazon Echo و Google Nest و پخش‌کننده‌های رسانه دیجیتال مانند Roku در دسترس است.

برخلاف فروش فیزیکی یا دانلودی که به ازای هر آهنگ یا آلبوم فروخته شده قیمت ثابتی به هنرمندان پرداخت می‌کند، Spotify بر اساس تعداد پخش‌های هنرمند به نسبت کل آهنگ‌های پخش‌شده، حق امتیاز پرداخت می‌کند. تقریباً 70 درصد از کل درآمد خود را بین صاحبان حقوق (اغلب شرکت‌های ضبط) توزیع می‌کند که سپس بر اساس توافقات فردی به هنرمندان پرداخت می‌کنند. به گفته بن سیساریو از نیویورک تایمز، تقریباً 13000 از هفت میلیون هنرمند در Spotify در سال 2020 50000 دلار یا بیشتر درآمد داشته اند.

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login