×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

بازی GTA VI با یک زن، از نظر فرهنگی حساس تر خواهد بود


پنجشنبه 6 مرداد 1401 1:31:33 PM 

اخبار گوهردشت


 

Rockstar’s Grand Theft Auto VI یکی از مورد انتظارترین بازی های تاریخ است. با وجود هیاهو، این استودیو تقریباً یک دهه است که به طرز باورنکردنی سختگیر بوده است. اما گزارش جدیدی از بلومبرگ جزئیات جدید بزرگی را ارائه می دهد، از جمله اینکه بازی اولین قهرمان زن قابل بازی در این سری را نمایش می دهد.

طبق گزارش بلومبرگ، بازی GTA VI دارای یک جفت شخصیت خواهد بود که با الهام از دو دزد بدنام بانی و کلاید ساخته شده اند. شخصیت زن لاتین خواهد بود و داستان بازی در نسخه ای خیالی از میامی، فلوریدا و مناطق اطراف آن اتفاق می افتد. Rockstar از اظهار نظر خودداری کرد.

آخرین بازی Grand Theft Auto، GTA V، در سال 2013 عرضه شد و اخیراً به آخرین نسل کنسول ها منتقل شد و دومین بازی پرفروش تاریخ در سال های اخیر شد. بلومبرگ گزارش می دهد که GTA VI از سال 2014 به شکلی در حال توسعه بوده است، اما به دلیل طیفی از عوامل از جمله تعهد جدید به برنامه های کاری پایدارتر و برخی خروج های کلیدی و سطح بالا، پیشرفت کندتر از آنچه در ابتدا انتظار می رفت، بود. هاوسر، مدیر خلاق بسیاری از بازی‌های قبلی، در سال 2019 ترک کرد).

در نتیجه، اکنون برنامه ریزی شده است که بازی قبل از مارس 2024 منتشر شود، اگرچه برخی از توسعه دهندگان به بلومبرگ گفته اند که هنوز در این مورد تردید دارند. بلومبرگ گزارش می دهد که نقشه بازی در ابتدا برنامه ریزی شده بود که بخش های عظیمی از آمریکای شمالی و جنوبی را در بر بگیرد، اما Rockstar این جاه طلبی ها را لغو کرد و در عوض قصد دارد مناطق و شهرهای بیشتری را پس از عرضه اضافه کند.

طبق گزارش ها، این همه با تلاش برای تغییر فرهنگ در شرکت مطابقت دارد. کمی قبل از انتشار Red Dead Redemption 2 در سال 2018، Kotaku در مورد اضافه کاری بی رحمانه در استودیوی مشهور گزارش داد. همچنین اتهاماتی مبنی بر رفتار توهین آمیز، از جمله علیه جرونیمو باررا، معاون سابق توسعه، وجود داشته است.

بلومبرگ گزارش می دهد که علاوه بر تلاش برای بهبود شرایط کاری در داخل، این استودیو همچنین در تلاش است تا از نظر فرهنگی حساس تر باشد، به خصوص که فرهنگ آمریکایی، همانطور که مقاله بیان می کند، به تقلید از خود در دوران مدرن تبدیل شده است. بازی‌های GTA، تقلید از فرهنگ آمریکایی با شماره ۱۱، در گذشته به دلیل رفتار زن‌ستیزانه با زنان و جوک‌های توهین‌آمیز که جوامع به حاشیه رانده شده را هدف قرار می‌دهند مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. ظاهراً یک نقش اول زن قابل بازی بخشی از تلاش برای رسیدگی به آن است.

با این حال، در حال حاضر، شایان ذکر است که ممکن است در حال حاضر شاهد برخی از تغییراتی باشیم که با فرهنگ «مهربان‌تر» همراه است: پورت نسل بعدی GTA V برخی از محتوای ترنس‌فوبیک را برای انتشار مجدد به آرامی حذف کرد. بلومبرگ همچنین خاطرنشان می کند که یک حالت پلیس محور به نام Cops 'n' Crooks که اولین بار توسط Kotaku گزارش شد، ظاهراً به دلیل قتل جورج فلوید توسعه یافت.

در اوایل این ماه، Rockstar اعلام کرد که اسپین آف تحت محاصره Red Dead Online دیگر به روز رسانی های بزرگی دریافت نخواهد کرد زیرا این استودیو تمام منابع خود را برای ارسال GTA VI متمرکز می کند. Kotaku اوایل این ماه گزارش داد که ریمسترهای GTA IV و اولین Red Dead Redemption نیز برای تمرکز بیشتر روی بلاک باستر آینده کنار گذاشته شده اند.

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید