×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

نوریان خبر داد احداث دومین دریاچه بزرگ تهران در عباس آباد


شنبه 8 آذر 1393 3:20:50 PM 

اخبار گوهردشت


 ریان خبر داد

احداث دومین دریاچه بزرگ تهران در عباس آباد
» سرویس: اجتماعي - جامعه، شهري
مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با اشاره به پیشرفت 75درصدی عملیات احداث دریاچه هنر، از افتتاح آن تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، اردشیر نوریان با اشاره به این که دریاچه هنر، دومین دریاچه مصنوعی بزرگ تهران است، گفت: ساخت دریاچه هنر در اراضی عباس آباد از تیر ماه امسال آغاز شد. مساحت این دریاچه 22 هزار متر مربع است.
به گفته وی، دریاچه هنر متشکل از دو دریاچه است. دریاچه بزرگ تر 12 هزار متر مربع و دریاچه کوچک تر 3300 متر مربع مساحت دارند.
نوریان با اشاره به این که این مجموعه مجهز به یکی از پیشرفته ترین تصفیه خانه‌های کشور است، اظهار داشت: این تصفیه خانه هزار متر مکعبی می تواند روزانه 200 لیتر از آب دریاچه را تصفیه کند. برای انتقال آب از چاه و همچنین برقراری سیستم های اطفاء حریق، از به روزترین لوله های پلی اتیلن استفاده شده است. در صورت نیاز به تخلیه آب دریاچه، این کار 24 ساعته انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد تصریح کرد: دریاچه هنر دارای یک آمفی تئاتر روباز است که برای استفاده در مناسبت های مذهبی و برپایی آیین هایی مثل تعزیه آماده می شود. مساحت این آمفی تئاتر 620 متر مربع است و قرار است در آینده به محلی برای گردهمایی های فرهنگی تبدیل شود.
اردشیر نوریان در ادامه گفت: برای نورپردازی مجموعه سه برج روشنایی در نظر گرفته شده است که به 9 طریق مختلف اقدام به نورپردازی محیط دریاچه خواهند کرد. برای این منظور 1700 چراغ در کل محدوده استفاده می شود.
مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد، همچنین آب نمای 60 متری در دریاچه شمالی یکی از جاذبه های زیبای دریاچه است. علاوه بر آن 25 آبنمای دو متری هم در بخش جنوبی نصب شده است. 37 فواره هم دورتا دور آمفی تئاتر را در بر می گیرند. مسیر عبور شهروندان در میان دریاچه جنوبی و شمالی قرار دارد. مجموعه شامل هزار و چهارصد متر مربع فضای سبز است.
وی با بیان این که دریاچه هنر در میان سه پروژه باغ کتاب، باغ هنر و باغ نمایش قرار دارد گفت: هر یک فضای معماری مخصوص به خود را دارند و مسائل فرهنگی نیز در آن ها جریان خواهد یافت. شهروندان و اهالی فرهنگ و هنر، که میهمان مجموعه های فرهنگی باغ هنر هستند، طراوت طبیعت را روی سکوهای میان دریاچه تجربه خواهند کرد. دریاچه و آمفی تئاتر روباز آن نیز می تواند میزبان رویدادهای فرهنگی کشور در مقیاس ملی و بین المللی باشد.
به گزارش ایسنا - به نقل از روابط عمومی شرکت نوسازی عباس آباد، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد در پایان گفت: پروژه دریاچه هنر تاکنون 75 درصد پیشرفت داشته است و مطابق برنامه ریزی های انجام شده، در ماه اسفند به بهره برداری می رسد.
انتهای پیام

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید