×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

اینجا سوء پیشینه، شرط اول استخدام است...


دوشنبه 10 آذر 1393 10:18:21 AM 

اخبار گوهردشت


در حالیکه خیلی از کارخانه‌دارها و تولیدکننده‌ها از شرایط بد اقتصادی و رونق نداشتن تولید گلایه دارند و روزبه‌روز در حال تعدیل نیرو هستند، اینجا زندگی دیگری در جریان است...

خیلی که در طول عمرتان بچه مثبتی بوده باشید و دست از پا خطا نکرده باشید و شبانه روز درس خوانده باشید باز هم این روزها، شرایط استخدام عجیب و غریب شده است. در این میان اگر عدم سوء پیشینه هم به همه شرایط سخت این روزهای استخدام اضافه شود این امر تقریبا غیرممکن خواهد شد. امروز قصه کارخانه‌ای را روایت می‌کنم که اولین شرط استخدام در آن سوء پیشینه است!

آنچه مسلم است اینکه هیچکس جرم و لغزش را تایید نمی‌کند اما آدم‌ها در طول زندگی خود زیاد اشتباه می‌کنند و حال سوال این است، آیا کسی که مرتکب جرمی می‌شود باید برای همیشه از جامعه طرد شود؟ همین پرچسب زدن و عدم اعتماد جامعه در بسیاری از موارد مجرمان تازه‌کار را به تکرار چندین‌باره جرمشان مجبور می‌کند.

و اما قصه ایجاد این کارخانه به 10 سال پیش بازمی‌گردد. این کارخانه با هدف ترویج مصرف زیتون و فرآورده‌های این میوه بهشتی و برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی افراد آسیب‌دیده، به کمک خیرین و با 15 بزه‌کار خیابانی آغاز به کار کرد و اکنون در استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان و سیستان و بلوچستان با هدف هویت‌بخشی به مجرمان و کاهش جرم از طریق کاردرمانی به فعالیت خود ادامه داده و امروز توانسته فقط در خراسان رضوی برای 4000 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کند.

و در حال حاضر این کارخانه محصولات خود را به کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، مالزی، کوالالامپور، چین، قطر و امارات صادر می‌کند.

منیره نهاردانی، کارشناس ارشد صنایع غذایی و عضو تیم تحقیقاتی این کارخانه به خبرنگار ایسنا می‌گوید: شیرین‌سازی زیتون به آب زیادی نیاز دارد و ما برای شیرین‌سازی زیتون تولیدی خود به ازای هر 60 تن روزانه 192 هزار مترمکعب آب مصرف می‌کردیم، اما با توجه به بحران و کمبود آب، طرح شیرین‌سازی زیتون با آب شور دریا را ابتدا به صورت یک کار تحقیقاتی و امروز به عنوان یک شیوه عملیاتی به کار گرفته‌ایم. 

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login


:نظر ديگران در مورد اين خبر

موفق باشین




افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید