×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

از سال 89 هیچگونه اقدام هواپیماربایی وجود نداشته است


چهارشنبه 3 دی 1393 7:32:29 PM 

اخبار گوهردشت


 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرتیپ دوم پاسدار محمد حسن کاظمی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت 31 سالگرد تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی برگزار شد با بیان این‌که از سال 63 دشمن با هدف تحت فشار قرار دادن نظام به هواپیما ربایی اقدام کرد گفت: از همان زمان امام (ره) سپاه را مامور تامین امنیت پرواز ها کرد که این تصمیم امام با مخالفت عده ای مواجه شد به گونه‌ای که حتی بعضی تهدید به اعتصاب کردند.

وی در ادامه افزود: با تاکید مجدد امام (ره) سپاه وارد این عرصه شد اما با ورود سپاه هواپیماربایی تشدید شد، زیرا دشمن در صدد بود تا ثابت کند حتی با حضور سپاه آن‌ها قدرت هواپیماربایی دارند. در سال 67 نخست‌وزیر وقت اعلام کرد که سپاه باید از فرودگاه خارج شود اما امام (ره) همچنان بر حضور سپاه در فرودگاه‌ها تاکید کردند . پس از ارتحال امام نیز بحث خروج سپاه از فرودگاه های کشور شد که رهبری با این امر مخالفت کردند.

به گفته وی تا سال 89 ، 130 مورد اقدام هواپیماربایی وجود داشته که 36 مورد آن در هوا بوده و 13 مورد منجربه کشتن هواپیماربا شده است.

کاظمی در ادامه با بیان این‌که رهبری ازعملکرد سپاه در حوزه تامین امنیت خطوط هوایی اعلام رضایت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی کشورهای دوست خواستار آموزش نیروهای حفاظت هوایی خود شده‌اند، حتی برخی کشورهای بزرگ دنیا نیز چنین درخواستی را به ما ارائه کردند.

جانشین فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در برخی از هواپیماربایی‌ها سرتیم هواپیمارباها زن هستند، گفت:‌ ما برای تامین امنیت خطوط هوایی از نیروی زن نیز استفاده می‌کنیم. امروز ممکن است در پروازها یک زن که آموزش های لازم را دیده مسوول حفاظت از پرواز باشد، هرچند ما تامین امنیت را از روی زمین آغاز کرده و معتقدیم آسمان عرصه درگیری نیست، اما اگر این درگیری ایجاد شد آمادگی کاملی داریم. ما اکنون اراده دشمن را برای تهاجم از بین برده ایم و دشمن می‌داند در عرصه هواپیماربایی موفق نمی‌شود.

وی همچنین افزود:‌ در سال جاری سپاه حفاظت هوایی سه شهید را تقدیم انقلاب کرده است. دو شهید در پرواز آنتونوف 140 به شهادت رسیده و یک نفر هم در سقوط جت فالکن تست رادار در جزیره کیش به شهادت رسید.

کاظمی همچنین خاطر نشان کرد : تامین امنیت پروازی به صورت یکپارچه انجام می گیرد، زیرا اهمیت پروازها برای ما یکسان است. مشخص نیست دشمن از کدام فرودگاه اقدام به هواپیماربایی می‌کند به همین دلیل ما بر همه پرواز ها حساس هستیم، البته ما استان های مرزی را به عنوان استان قرمز درنظر گرفته و اقدامات محسوس و نامحسوسی را برای تامین امنیت انجام می‌دهیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت گروه های تروریستی در عراق خاطر نشان کرد :‌داعش به هیچ عنوان نتوانسته امنیت پروازی ما را به خطر بیاندازد.

به گزارش ایسنا در ادامه این نشست خبری جانشین فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که سپاه در عرصه تامین امنیت پرواز ها از هیچ جایی الگو نگرفته است خاطرنشان کرد : امروز دوره‌های دانشگاهی و تخصصی در سپاه حفاظت انجام شده و ما در این زمینه کتب و جزواتی هم تدوین کرده‌ایم، برخی از نیروهای ما در حاضر در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد : سازمان های بین‌المللی مثل ایکائو و آیوسا فعالیت‌های ما را رصد می‌کنند. ما دوبار در سال 86 و 90 از سوی ایکائو مورد بازرسی قرار گرفتیم و اخیرا نیز یک شرکت آلمانی نیروهای حفاظت سپاه را مورد آزمایش قرار داد و سپاه در این آزمایش نمره ممتاز دریافت کرد. در حال حاضر برنامه ملی امنیت هوانوردی از سوی سپاه حفاظت هوایی تدوین شده و به شورای عالی امنیت ملی فرستاده شده است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود درباره پرواز های مسوولان کشور خاطرنشان کرد : روسای جمهور از هواپیمای آشیانه استفاده می‌کنند که این هواپیماها تحت حفاظت است، البته گاهی مسوولان از هواپیماهای مسافربری استفاده می‌کنند که ما امنیت آن‌ها را تامین کرده و تا کنون هیچ هواپیمای حامل مسوولان مورد تهدید واقع نشده است.

کاظمی همچنین با اشاره به این‌که ما در سال 88 منتظر اقدام دشمن در گسترش فتنه بودیم گفت: فتنه با درایت رهبری و هوشیاری مردم به پایان رسید و ما در این عرصه با تهدیدی روبرو نشدیم. البته ما همواره آمادگی خود را برای مقابله با هر تهدیدی حفظ می‌کنیم.

جانشین فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با بیان این‌که بسیاری از اقدامات سپاه حفاظت هوایی و ماموریت های آن‌ها اعلام نمی‌شود، تصریح کرد:‌ سریال 26 قسمتی درباره برخی اقدامات سپاه در عرصه تامین امنیت هواپیمایی کشور در دست تهیه قرار دارد.

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید