×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

کلاهبرداری اینترنتی با ایجاد یک سایت جعلی


شنبه 20 دی 1393 3:48:39 PM 

اخبار گوهردشت


 سرهنگ محمدمهدی کاکوان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این پرونده گفت: در مهرماه امسال چندین مورد شکایت در خصوص سوء استفاده از حساب بانکی شهروندان به پلیس گزارش شد و به دنبال آن تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان این کلاهبرداری در دستور کار قرار گرفت.

کاکوان با بیان اینکه در تحقیقات اولیه چهار مالباخته در تهران شناسایی شد،‌گفت: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که این فرد از چهار شهروند تهرانی 11 میلیون و 500 هزار تومان کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه این متهم هفته گذشته در عملیات پلیسی دستگیر شد، گفت: در بازرسی از رایانه شخصی این فرد، 1508 فقره اطلاعات حسابهای بانکی کشف شد اما خودش در اظهاراتش معترف شده که مبلغی که کلاهبرداری کرده 70 میلیون تومان است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در توضیح بیشتر شیوه این متهم گفت: متهم دستگیر شده که یک جوان 24 ساله سابقه دار و فاقد تحصیلات آکادمیک است از شهریور ماه امسال با در اختیار گرفتن پنل ارسال انبوه پیامک، پیامک‌های زیادی با محتوای اینکه شما برنده قرعه کشی شده‌اید را به کاربران تلفن همراه ارسال کرده است.

کاکوان با بیان اینکه در این پیامک ازکاربران خواسته شده بود تا برای دریافت تلفن همراه آیفون خود به آدرس اینترنتی درج شده در متن پیامک مراجعه کنند گفت: پس از مراجعه کاربران به این سایت از آنان خواسته می‌شد تا برای دریافت جایزه خود مبلغ شش هزار تومان را از طریق کارت بانکی به حساب شرکت واریز کرده و ظرف چند روز آینده هدیه خود را دریافت کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: این متهم با سوء استفاده و جعل فضای خرید اینترنتی یکی از بانک‌های کشور سایتی جعلی را طراحی کرده و کاربران پس از ورود به این سایت و وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود با خیال اینکه ظرف چند روز آینده صاحب جایزه خواهند شد، صفحه را ترک می‌کردند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه بانک مذکور نیز از این شاکیان این فرد است، گفت: این متهم سپس در فرصتی مناسب با سوء استفاده از اطلاعات دریافت شده از سایت جعلی اقدام به برداشت مبالغی از حساب این افراد می‌کرده است.

کاکوان با بیان اینکه یک زن نیز با این فرد همدستی می‌کرد که دستگیر شد، گفت: این زن کارت‌های عابر بانک را از افراد کارتن خواب و کم بضاعت خریداری کرده و در ادامه متهم با واریز مبالغ سرقتی از حساب صاحبان کارت‌ها به کارت‌های خریداری شده با همدستی این زن از صرافی‌ها و ... خرید می‌کرده‌ است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه متهم علاوه بر تهران در چهار استان گلستان،‌ خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی دارای پرونده است، گفت: تعداد دقیق شکات این فرد در دسترس نیست اما همانطور که گفتم در بازرسی از تجهیزات این فرد تعداد 1508 فقره اطلاعات مربوط به حساب بانکی شهروندان کشف شد.

کاکوان با اشاره به این موضوع به شهروندان هشدار د اد برای دریافت هدایای خود نیازی به آنچه که در این شیوه‌ها و روشهای تبلیغاتی گفته شده نیست و لزومی ندارد که مبلغی برای دریافت هدیه از کاربران اخذ شود بنابراین هرگاه شهروندان با چنین موضوعی روبرو شدند باید حتما آن را به پلیس اطلاع دهند.

به گفته رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در سال 91 نیز این متهم به جرم مشابه دستگیر شده اما این بار با تغییر شیوه و شگرد خود اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بود.

عمده ترین جرایم سایبری پایتخت

کاکوان با بیان اینکه بیش از 55 درصد جرایم سایبری مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی است گفت: تحقیقات در خصوص یافتن مالباختگان دیگر این پرونده ادامه دارد.  

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید