×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

ابراهیمی: دروازه امارات فروریختنی است


دوشنبه 29 دی 1393 12:07:06 PM 

اخبار گوهردشت


 هافبک‌های تیم ملی فوتبال امارات خوب عمل می‌کنند و یکدیگر را در زمین پیدا می کنند اما این تیم در دفاع و جناحین متزلزل است. لذا اگر بازیکنان ما بتوانند دفاع چپ و راست آنها را دور بزنند با پاس‌های کوتاه و رو به عقب، دروازه‌ی امارات فرو ریختنی است.

وی افزود: در این بازی برگ برنده تیم ایران خط هافبک است. خط هافبک ایران با وجود دژاگه، تیموریان، نکونام و شجاعی توانایی دیکته بازی به حریف را دارند و می‌توانند با تغذیه سردار آزمون یا قوچان نژاد، تیم ایران را به پیروزی برسانند.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: نباید از خط دفاع ایران که بسیار منسجم کار می‌کند به راحتی گذشت. با وجودی که همه نقطه قوت ایران را خط حمله می دانند اما من معتقدم مدافعان ایران با دفاع ترکیبی، همدیگر را پوشش می دهند. از دو هافبک تیم ایران (شجاعی و نکونام) همیشه یک نفر به دفاع کمک می کند که به انسجام بیشتر خط دفاعی منجر می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه ایران در این دوره توانایی قهرمانی را دارد، اظهار کرد: من همه بازی‌ها را دیدم. به نظرم فوتبال آسیا نسبت به 4 یا 8 سال قبل پیشرفت چندانی نکرده است. استرالیا نسبت به سال 1998 ضعیف تر شده، کره جنوبی چندان دلچسب بازی نمی کند، عربستان که ضعیف است و تنها ژاپن تا حدودی خوب بازی می کند اما شکست ناپذیر نیست. بنابراین این دوره ایران توانایی قهرمانی را دارد.

وی تصریح کرد: تیمهای عربی از جمله امارات، قطر، بحرین، یمن و حتی کویت به پای فوتبال ما نمی رسند. درست است که در مواقعی برای ما دردسرساز شده‌اند اما از ما ضعیف تر هستند. امارات هم تیمی نیست که بتواند دفاع ما را باز کند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درخصوص سیستم بازی تیم ایران گفت: سیستم کی روش، دفاع بسته و استفاده از ضدحمله است که تا به حال جواب داده و تنها در بازی مقابل بوسنی که قصد داشت از سیستم باز استفاده کند دیدیم که سه گل دریافت کردیم. بنابراین می توان گفت ایران توانایی سیستم باز را ندارد.

ابراهیمی با بیان این اعتقاد که فوتبال آسیا نسبت به سال‌های گذشته افت کرده، اظهارکرد: فوتبال در تمام کشورهای حوزه خلیج فارس ضعیف شده است. کویت 30 سال پیش قهرمان آسیا می شد. عربستان هم که همیشه برای ما دردسرساز می شد ما هیچکدام از این تیمها از مرحله مقدماتی بالا نیامدند و به اعتقاد من هر تیم باشگاهی ایران هم می تواند تیم ملی کشورهای عربی را شکست دهد.

به گفته وی در شرق آسیا هم شاهد افت تیم‌ها هستیم. ژاپن و کره، آن تیم سال های گذشته نیستند و استرالیا هم با شکستی که از کره متحمل شد نشان داد از روزهای اوج فاصله دارد.

پیشکسوت پرسپولیس، تک تک بازیکنان ایران را باتکنیک و خلاق دانست و گفت: بازیکنانی همچون دژاگه، قوچان نژاد، نکونام، آندو، سردار آزمون و ... دارای تجربه بین المللی هستند که ممکن است ایران را به قهرمانی برسانند. 

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید