×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

مشکل کشور کمبود پول نیست


پنجشنبه 2 بهمن 1393 1:34:35 PM 

اخبار گوهردشت


 دکتر سیدمحمد قاسم حسینی که به منظور بررسی مشکلات موجود بر سر راه روند اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی به متقاضیان به کرمانشاه سفر کرده اظهار کرد: امروزه موفقیت در جذب اعتبارات بیشتر برای طرح‌های کلان مستلزم ایجاد ارتباطات گسترده با هیات وزیران، مدیران ارشد بانک‌ها، موسسات و صندوق‌های اعتباری و زیرمجموعه‌های آن است که خوشبختانه این تلاش‌ها به شکل جدی از سوی مدیریت استان کرمانشاه در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل کشور کمبود پول نیست، عنوان کرد: این صندوق هم اکنون شش هزار میلیارد تومان با بانک‌های مختلف قرارداد بسته، اما ارزش تمامی طرح های دریافت شده تاکنون برابر 40 درصد اعتبارات در نظر گرفته شده است و برای جذب 60 درصد اعتبارات باقی مانده هنوز طرحی ارسال نشده است.

وی کندی موجود در زمینه ارسال طرح ها را متوجه طولانی بودن مراحل بانکی دانست و گفت: بسیاری از طرح ها در مرحله تشکیل پرونده در بانک‌ها متوقف می مانند، زیرا تعداد قابل توجهی از متقاضیان به دلیل عدم توانایی در تأمین وثیقه مناسب و یا داشتن بدهی معوقه نمی‌توانند نظر مساعد بانک طرف قرارداد را تأمین کنند.

حسینی با اشاره به انتقاداتی که به عملکرد بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات وجود دارد، خاطر نشان کرد: بانک‌ها موظفند کاملاً در چارچوب قرارداد منعقد شده با صندوق توسعه ملی عمل کنند و انجام هرگونه عملی خلاف این توافق قابل پذیرش نیست.

وی عنوان کرد: در مسایل اقتصادی نباید با احساس برخورد کرد و طرح هایی که توجیه اقتصادی ندارند نباید به صندوق ارسال شوند، زیرا علاوه بر هدر دادن منابع مالی کشور، صاحبان آنها ورشکست می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه استان کرمانشاه از محرومیت‌های بسیاری رنج می‌برد، گفت: باید این غبار محرومیت را از چهره این استان زدود. 

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید