×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

برای بابابزرگ شدنم زود است


سه شنبه 14 بهمن 1393 12:26:53 PM 

اخبار گوهردشت


 او در عین حال گفت: آدم‌هایی وجود دارند که در سن و سال ما قصه‌های خودشان را دارند، ولی به هر حال کارهایی که اخیرا به من پیشنهاد داده می‌شود کمی شبیه به هم است.

محمد عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، درباره نقشش در مجموعه‌ی «همه چیز آنجاست» گفت: درست است که اخیرا هر نقشی که به من پیشنهاد می‌شود، شبیه به هم است اما در «همه چیز آنجاست» نقشم پخته‌تر است. ظرایف بیشتری هم در خانواده و هم در برخورد با بچه‌ها، همسرش و محیط کار دارد. به نظرم نویسنده با ظرایف بیشتری به این شخصیت پرداخته است.

عمرانی گفت: این سریال مسائل خانوادگی را در بستر مسائل اقتصادی و اجتماعی بررسی کند؛ یعنی صرفا نخواسته است که مسائل و مشکلات آدم‌ها را مجرد و خارج از فضای زندگی‌شان ببیند.

وی ادامه داد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مشکلات اقتصادی دارد و این مشکلات باعث شده است مسائل و معضلات اجتماعی هم به وجود بیاید؛ به عنوان نمونه یک جوان وقتی که می‌خواهد ازدواج کند، برای اینکه خانواده خود یا همسرش را راضی کند تا این وصلت سر بگیرد، یکسری مسائل و مشکلات را در جامعه باید پشت سر بگذارد. نویسنده در «همه چیز آنجاست» سعی کرده است این مشکلات را ریشه‌یابی کند که چه هست و چگونه به کانون خانواده آسیب می‌رساند و از چه راه‌هایی جوانان وارد شوند که پیشرفت کنند. برای اینکه برخی مجبور می‌شوند مسیر زندگی‌شان را بر روی راه‌هایی بنا کنند که خیلی درست و عقلانی نیست. «همه چیز آنجاست»‌ این مسائل را بررسی می‌کند؛ نویسنده این سریال نه در حد کارشناس مسائل اجتماعی ولی در حد یک درام‌نویس به این مسائل پرداخته و از همه مهمتر بر روی حفظ کانون خانواده تأکید دارد.

عمرانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعدد قصه‌های فرعی در «همه چیز آنجاست» گفت: برای اینکه سریال در تعداد قسمت‌های بالا جذاب شود، نویسنده نمی‌تواند با شخصیت‌های محدود قصه‌اش را ادامه دهد، پس ناچار است قصه‌های دیگری در دل این قصه طراحی کند. قرار بود تعداد قسمت‌های «همه چیز آنجاست» 45 قسمت باشد اما جلوتر که رفتیم این تعداد کمتر شد چون کار دیگری قرار بود پخش شود و ممکن بود نرسیم، ولی وقتی پخش کار شروع شد، احساس کردند ما از آنتن عقب نمی‌مانیم. شاید شرایط پخش کار همزمان با تولید، باعث شد که به نوعی تابع نقطه‌نظرات مخاطبان باشیم اما جدا از معایب کار، محاسن این نوع کارها این است که می‌توانید نقطه نظرات مخاطب را بگیرید و در کار دخالت دهید.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فضا را برای عرض اندام بازیگران جوان چطور می‌بینید؟ گفت: خوشبختانه در حال حاضر قصه‌ها به گونه‌ای است که جوانان و خانم‌ها در محور قصه‌ها قرار می‌گیرند. یک زمانی بود قصه‌ها مردانه بود، پرسوناژهای خانم در حاشیه قرار می‌گرفتند و مثل شخصیت‌های کاتالیزر بودند، اما اکنون جامعه‌مان، جامعه جوانی است و خب طبیعی است قهرمان قصه ما هم جوانان باشند. ان‌شاءالله از فرصت استفاده شود چون کم کم به سمت پیر شدن جامعه می‌رویم. در قصه «همه چیز آنجاست» هم فرصت کاری برای شخصیت‌های جوان بود، نقش‌هایی که وجود داشت نقش‌های خوبی بود و هم بازیگرانی که انتخاب شدند بازیگران خوبی بودند.

وی در ادامه گفت: نسل قبل‌تر از ما فرصت و عرصه را برای ورود ما تنگ می‌کردند و کمی سخت اجازه می‌دادند جوان‌ها وارد این حوزه شوند و عرض‌اندام کنند ولی از نسل ما به بعد دیگر این‌طور نیست. یک حالت مشارکتی ایجاد شده است و جوانان حتی به ما کمک می‌کنند ما هم به آن‌ها در بهتر شدن کارشان کمک می‌کنیم. الان از وجود همدیگر استفاده می‌کنیم و یاد می‌گیریم. این رابطه خیلی خوب است. جوانان خیلی به پیشکسوتان احترام می‌گذارند و حواسشان به آن‌هاست و پیشکسوتان هم خیلی خوشحال می‌شوند که جوان‌ها بتوانند عرض‌اندام کنند و این فرصت را برایشان فراهم کنند. من وقتی در سکانسی با آقای زندگانی کار می‌کنم، ایشان پیشنهادهایی در جهت بهتر شدن بازی به من می‌دهند و من استفاده می‌کنم و یاد می‌گیریم. اصلا یک بده بستان متقابلی بین نسل جدید و قدیمی‌تر وجود دارد.

عمرانی در ادامه درباره همکارش‌ای با کارگردان مجموعه‌ی «همه چیز آنجاست» - شهرام شاه حسینی - گفت: این همکاری جالب و جذاب بود. ایشان جوان فهمیده، باشخصیت و کاربلدی هستند. ممکن است خیلی‌ها در همه عرصه‌های گوناگون کاربلد باشند ولی از شأن اجتماعی و هنرمندانه‌ای خدای نکرده برخوردار نباشند. ایشان هم شأن هنرمندانه‌ای دارند و هم روان‌شناسی آدم‌ها را خوب می‌دانند با آدم‌ها متناسب با سن و سال و موقعیت و نوع کار و نوع خصوصیت اخلاقی‌شان برخورد می‌کنند. یک جور روانشناسی تفاوت‌های فردی را در نظر می‌گیرند. از آن دسته کارگردان‌هایی هستند که غیر از مسائل فنی، در زمینه‌های هنری به ویژه بازیگری خیلی بلدند. پیشنهاداتی که می‌دهند در بهتر شدن نقش به بازیگر کمک می‌کند.

محمد عمرانی در پایان با تاکید بر این مطلب که برخی تهیه‌کنندگان افراد فرهیخته‌ای هستند که باید از آنها و امثال آنها صحبت شود، گفت: همه ما که کار فرهنگی می‌کنیم، وظیفه داریم همان‌گونه که نسبت به کارهایی که درست نیست انتقاد می‌کنیم، از آدم‌هایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند و وظایفشان را درست انجام می‌دهند و انسان‌های فرهیخته و فرهنگی هستند، تعریف کنیم. گاه تهیه‌کننده در تلویزیون فقط کسی نیست که پول با خودش می‌آورد. آقای هاشمی، تهیه‌کننده «همه چیز آنجاست» یکی از کسانی است که به عنوان یک فرد فرهیخته اولا می‌داند جامعه به چه چیزی نیاز درد و راجع به چه بنویسد و بعد هم حق و حقوق همه عوامل را به روز در اختیارشان می‌گذارد. ما که کار فرهنگی می‌کنیم و از حداقل وسایل و امکانات مالی استفاده می‌کنیم باید از چنین افرادی بگوییم و حمایتشان کنیم. منظورم اشاره به شخص نیست، باید از این افراد بگوییم که امثال این افراد فرهیخته در جامعه بیشتر شوند. آدم‌هایی که کار بلدند و می‌دانند چه کار فرهنگی تولید کنند. 

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید