×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

از ورود وای فای به مترو تهران تا نصب درهای شیشه‌ای در خط مترو مهرآباد


شنبه 25 بهمن 1393 2:48:01 PM 

اخبار گوهردشت


 دکتر محسن نایبی در نشست خبری صبح امروز خود، با اعلام این خبر با بیان اینکه برای نخستین بار نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایران در صنعت مترو از 28تا 30بهمن در برج میلاد برگزار می شود، گفت: با توجه به توسعه و شهرنشینی، استفاده از مترو یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است.

وی با بیان اینکه از سال 74 تاکنون 154 کیلومتر مترو آن هم در شرایطی که در تحریم ها به سر می بریم و شرایط آن در سال‌های اخیر شدت بیشتری پیدا کرده و با بی میلی بسیاری از سازندگان خارجی در تأمین قطعات مواجه هستیم، احداث شده و در حال گسترش است، اظهار کرد: در شرایطی که روزانه بین دو تا سه میلیون مسافر در مترو جا به جا می شوند، موظف هستیم مترو را با دقت و سرعت حرکت دهی و باتوجه به نامگذاری سال جاری به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی ما را بر این داشت تا با توجه به حجم بالای قطعاتی که به آن نیاز داریم به چرخه تولید داخلی بیندیشیم.

حضور70شرکت داخلی برای تامین قطعات مترو

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت داخل کشور گفت: هرگاه به توان نیروهای داخلی اعتماد کرده ایم، موفق شده‌ایم و در مترو با حجم بسیار بالایی از قطعات رو به رو هستیم، بگونه‌ای که هر قطار به 5000 قطعه نیاز دارد و باید بتوانیم همه اینها را داخل کشور بسازیم تا وابستگی‌هایمان رفع شود؛ علاوه بر این قطعات، تأسیسات بسیار پیچیده‌ای داریم و باید بتوانیم در این زمینه نیز به خودکفایی برسیم. درباره تجهیزات ثبات و متحرک نیز شبکه بسیار مهم برق رسانی مطرح است و همانطور که می‌دانید کل مترو با برق کار می‌کند و انتقال این برق نیازمند تجهیزات خاص خود است

وی با بیان اینکه حدود 70 شرکت اعلام آمادگی کرده اند، در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه چند درصد قطعات کنونی مترو تولید داخل است؟ اظهار داشت: داخل یک قطار 5000 قطعه استفاده می‌شود که برای تولید برخی از اینها در کشور اقدامی صورت نگرفته اما شاید بتوان گفت روی حدود 10 تا 20 درصد از قطعات مترو در داخل کشور کار شده است؛ اما امیدواریم با اقداماتی که مدنظر قرار گرفته رویکرد مثبتی در این حوزه شکل گیرد.

شرط ما برای انعقاد قرار داد، پله برقی روشن است

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه با توجه به مشکلات پیش آمده در زمینه خرابی پله برقی آیا بازهم با شرکت تولیدکننده ایرانی پله برقی همکاری‌تان را ادامه خواهید داد یا خیر؟ گفت: هر شرکتی که بتواند نیاز واقعی ما را در مترو برآورده کند با آن وارد قرارداد می‌شویم و همکاری خواهیم کرد به شرطی که پله برقی‌های آن دچار خرابی‌های ممتد نشود زیرا آنچه برایمان حائز اهمیت است این است که بتوانیم خدمات‌دهی مداومی به مسافران مترو داشته باشیم و شرط ما برای تمدید قرار داد «پله برقی» روشن است.

وی افزود: پله‌هایی که در خطوط مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار پرکار هستند. از این رو هر شرکتی که توان کاری‌اش به ما ثابت شود مورد همکاری قرار می‌گیرد. در ادامه اقدامات صورت گرفته شرکت مترو برای رفع مشکل پله برقی‌ها قراردادی برای تعمیر و نگهداری پله‌ها با یک شرکت منعقد شده و شرطمان با آن پله‌های روشن است.

نایبی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی براینکه آیا تولیدکنندگان داخلی نیازمند حمایت شرکت مترو هستند؟ گفت: قطعا اگر نیتمان حمایت نبود این نمایشگاه را برگزار نمی‌کردیم. رویکرد شهرداری تهران و شرکت مترو در اجرای فرامین مقام معظم رهبری این است که از تولید داخل استفاده کنیم.

همه قطعات از چین وارد نمی‌شود

وی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه با توجه به اینکه قطعات مورد استفاده در قطارهای مترو چینی هستند آیا با برگزاری این نمایشگاه و استفاده از تولیدات داخل تأثیری در قراردادهایمان با این کشور شاهد خواهیم بود یا خیر؟ ادامه داد: تصور اشتباهی وجود دارد مبنی براینکه قطعات مترو از چین وارد می‌شود در حالیکه بسیاری از قطعات ما اروپایی است. این موضوع روی قراردادهای مترو درباره واگن‌ها نیز اثری نمی‌گذارد و مذاکرات قبلی ارتباطی با اقدامات فعلی ندارد.

پرداخت 60 درصد بودجه به مترو

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه چه میزان از مطالبات شرکت مترو از دولت در سال جاری پرداخت شده است؟ افزود: آنچه مجلس برای مترو در بودجه مصوب کرده 60 درصد پرداختی داشته، البته هنوز دولت در مورد پرداخت حق السهم خود بابت هزینه سفر و بلیت پرداختی نداشته است.

نایبی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه 10 درصد از مسافران مترو از بلیط‌های تک و دو سفره استفاده می‌کنند، گفت: در حال حاضر 10 کیلومتر سفر با مترو 180 تومان و بیشترین مسیر 320 تومان هزینه برای یک مسافر دربردارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه مشکل تغییر تعرفه پرداخت هزینه برق مترو برطرف شده است یا خیر؟ تصریح کرد: خیر هنوز این موضوع به جایی نرسیده درحالی که قرار بود تعرفه برق مصرفی مترو پایین‌ترین میزان باشد، اما این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده و پیگیری‌ها ادامه دارد.

ورود wifi به مترو

آمار کشفیات مواد مخدر در مترو را بعدا اعلام می‌کنیم

وی همچنین درپاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا امکان اینترنت در ایستگاه‌های مترو و قطارها وجود دارد؟ گفت: ما به دنبال این هستیم تا بتوانیم شبکه اینترنت در ایستگاه‌های مترو و تونل‌ها داشته باشیم همچنین رایگان بودن و نبودن این خدمات بستگی به خدماتی است که شرکت ارائه دهنده اینترنت، ارائه خواهد داد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در پاسخ به اظهارات دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر که اعلام کرده مترو به وسیله‌ای برای جابجایی مواد مخدر تبدیل شده، افزود: مواد مخدر از طرق مختلف جابه جا می‌شود، ممکن است از وسایل دیگری مانند اتوبوس تاکسی و غیره نیز استفاده شود و فرد حامل آن از مترو نیز استفاده کنند. آماری از کشفیات در زمینه‌های مختلف در مترو وجود دارد که بعد از تهیه آن را ارائه خواهیم کرد.

نایبی در مورد فعالیت دستفروشان نیز به تدوین طرح جامع ساماندهی دستفروشان اشاره کرد و در مورد عاقبت نصب درهای جداکننده شیشه ای نیز گفت: براساس آخرین پیگیری صورت گرفته با شورای شهر مقرر شد این طرح به صورت پایلوت در خط مترو ویژه مهرآباد اجرایی شود و در صورت عملکرد مثبت این طرح ادامه دارد.

وی همچنین درپایان در خصوص خسارت مترو در سیلابی که چند سال پیش در مترو رخ داد، گفت: 50 میلیارد تومان خسارت از بیمه دریافت کردیم. 

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید