×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

طرح موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌های فوتبال در شورای امنیت ملی


دوشنبه 18 اسفند 1393 2:19:47 PM 

اخبار گوهردشت


  دکتر محمود گودرزی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت فرهنگی ورزش، اظهار کرد: شرایط فعلی ورزش از لحاظ فرهنگی بد نیست، اما مطلوب هم نیست و متناسب با سایر شئون شاهد توسعه فرهنگی نبوده‌ایم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: سازمان تربیت بدنی در گذشته در جهت نوشتن نظام نامه فرهنگی ورزش وقت گذشت اما متاسفانه کسی به آن اعتنایی نکرد. ما در دوره جدید سعی کردیم که این نظام نامه تدوین شود و در حال حاضر نیز آن را به رایزنی عمومی گذاشتیم و تا هفته‌ آینده این نظام نامه تقدیم شورای عالی فرهنگی خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: این نظام نامه تقدیم به دولت محترم شده و در کمیسیون فرهنگی نیز درباره آن بحث شد. انشاءالله پس از بحث در هیات دولت در قالب لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد تا به تصویب برسد.

وی درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و احتمال گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا از ایران به همین دلیل، گفت: پرداخت یک سویه به موضوع بانوان و حضور آنها در ورزشگاه‌ها با صدای بلند به نحوی که ایجاد حساسیت کند مطمئنا به نفع ورزش نخواهد بود. کار گروهی در این باره تشکیل شده است و چارچوب‌هایی نیز در این زمینه تدوین شده است. فکر می‌کنم این موضوع در یکی از کمیته‌های شورای امنیت ملی نیز مطرح و بازنگری‌هایی در این زمینه انجام شده است. ان‌شاءالله در صورت تدوین اتفاقات خوبی با رعایت ضوابط خواهد افتاد. البته این موضوع با رعایت شئونات اسلامی خواهد بود و مراجع ذی‌صلاح در این خصوص باید اظهارنظر کنند.

گودرزی درباره مزایده واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز گفت: شاخص‌های قیمت گذاری در سازمان خصوصی سازی و وزارت دارایی انجام شده و سازمان خصوصی سازی بهتر می‌تواند درباره قیمت گذاری این دو باشگاه نظر بدهد، چرا که در این خصوص تخصص دارند و بهتر از سایر بخش‌ها می‌توانند در این باره نظر دهند. بخش خصوصی نیز طبق قانون و چارچوب ها موظف است وظایف خود را انجام دهد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که شاهد کاهش هزینه‌های غیر ضروری در فدراسیون‌ها بوده‌ایم، خاطر نشان کرد: باید در هزینه‌ها بیشتر دقت شود کما این که با اقداماتی که انجام شد از سفرهای غیر ضروری مدیران جلوگیری به عمل آمد و در این باره به آنها نیز تذکر دادیم. الحمدالله کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: فعالیت‌های ورزشی تولید فدراسیون‌های ورزشی است و یکی از مشتریان این تولیدات صدا و سیما است که برای ارائه این خدمات باید هزینه آن را بپردازد. امیدوارم که صدا و سیما هر چه زودتر تعهدات خود را که در چارچوب اقتصاد مقاومتی است انجام دهد.

گودرزی درباره اظهار نظر کفاشیان مبنی بر این که وزیر ورزش و جوانان از دست من دلخور است و باید علت آن را از خودش بپرسید؟ گفت: فدراسیون فوتبال باید با روابط و مقررات خود را تطبیق دهد. امیدوارم که هر چه زودتر آنها بتوانند خود را به مقررات و قوانین کشور تطبیق دهند و از قوانین مورد نظر مجلس شورای اسلامی و دولت محترم را تمکین کنند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان در خصوص این که اگر باز هم برای استقلال و پرسپولیس در مزایده دوم مشتری پیدا نشود چه کار انجام می دهید ؟ گفت: اگر مشتری پیدا نشود برای بار سوم آگهی خواهیم داد.

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید