×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

آزمون، از گل استاندارد تا گل های زده نشده!


پنجشنبه 21 مهر 1395 3:53:51 PM 

اخبار گوهردشت


 


به گزارش "ورزش سه"، سردار آزمون، مهاجم منتخب کارلوس کی روش برای دیدار برابر کره جنوبی بود؛ این در حالیست که با توجه به حضور گوچی در نشست مطبوعاتی، خیلی ها تصور حضور او را در ترکیب ثابت این بازی داشتند. سردار و قوچان نژاد دو مهاجمی هستند که در پیروزی های سه گانه ملی پوشان کشورمان در برابر کره (پیش از بازی اخیر) به یک اندازه سهم داشتند و هر کدام یک گل سه امتیازی برای تیم ملی به ثمر رسانده بودند؛ اما در نهایت این آزمون بود که مجوز حضور در این بازی را از سوی کی روش دریافت کرد و در ترکیب ثابت تیم ملی به میدان آمد.


سردار که پیش از این نشان داده بود به عنوان یکی از امیدهای گلزنی در فوتبال ملی ایران مطرح است و حرکات ویرانگر خود در محوطه جریمه حریفان، برای تیم ملی شادی آفرین شده بود، در این بازی نیز نیز توانست گلزنی کند، گلی با استانداردهای روز فوتبال دنیا. او پاس فوق العاده رضاییان را (با وجود اینکه فاصله ای دورتر از محوطه شش قدم داشت) با ضربه نوک پایی تبدیل به گل سه امتیازی کرد. ضربه هوشمندانه و سریعی که نشان از شم بالای گلزنی وی داشت.


اما نکته ای که در بازی تیم ملی برای فوتبال دوستان ایرانی (که همه بازی های تیم روستوف را نمی توانند ببینند) واضح بود، این بود که مهاجم باکلاس این روزهای فوتبال ایران در صورت استفاده مناسب از نیمی از موقعیت هایی که نصیبش شد، می توانست روزیی استثنایی و تاریخی را برای خود و فوتبال ملی ایران رقم بزند. شاید فرصت طلبی های سردار، در صورتی که در نقش علی دایی ظاهر می شد، می توانست برای یک بار دیگر، اشک سرمربی کره ای را دربیاورد!


نکته ای که از بازی سردار به چشم می آمد و تفاوت حضور وی در تیم ملی و روستوف را رقم می زد، عدم مشارکت او در سرزنی ها بود. اینکه این موضوع تمایل خودش بود و یا خواست کی روش، ما در جریان نیستیم؛ اما آزمون پیش از این نشان داده قدرت سرزنی فوق العاده ای دارد و می تواند با استفاده مناسب از آن، تعداد به ثمر رساندن گل های خود را تا حد زیادی بالا ببرد. پرش، مکث، چرخش سر و قدرت ضربه او آنقدر بالا است که یکی از مفسران فوتبال اروپا، سرزنی او را با زلاتان مقایسه کند.


حالا نگاهی می انداریم به سایه روشن بازی سردار در دیدار برابر کره جنوبی تا دست مان بیاید در چه صورتی سردار می توانست روزی تاریخی را برای خود و ما رقم بزند.


دقیقه 2 – سردار آزمون پاس به موقعی برای امیری می فرستد، هرچند امیری در موقعیت آفساید بود و گلش پذیرفته نشد؛ اما پاس مهاجم اول این بازی بسیار هوشمندانه بود.

 


دقیقه 7 – حرکت عرضی ملی پوشان با پاس به بغل سردار ادامه داده شد و پورعلی گنجی این فرصت را گل کرد؛ اما باز هم داور به نشانه آفساید در سوت خود دمید.

 


دقیقه 17 – سانتر حاج صفی از روی ضربه ایستگاهی در موقعیتی استثنایی به آزمون رسید، در حالیکه جهانبخش موقعیت بهتری داشت، ضربه مهاجم جوان ما از بالای دروازه هوا را شکافت.

 


دقیقه 24 – پاس بسیار خوب رضاییان را سردار آزمون در حالی به گل تبدیل کرد که هر مهاجمی نمی توانست این چنین فرصت طلبانه اقدام کند.

 


دقیقه 50 – پاس در عرض به موقع جهانبخش به آزمون رسید؛ اما در این صحنه چهارچوب شناس نبود و توپ را به بیرون زد.

 


دقیقه 58 – وحید امیری با پاس خود به خوبی سردار را راه انداخت؛ اما آزمون که چیزی تا تک به تک شدن نداشت، انگار که تمرکزش را از دست داده باشد با دفع ناقص خود این توپ را تقدیم دروازه بان کره ای کرد.

 


دقیقه 72 – حرکت مهاجم تیم ملی در  محوطه جریمه، باعث ایجاد موقعیت خوبی برای او شد؛ اما باز هم ضربه سردار از کنار دروازه به بیرون رفت.

 


دقیقه 77 – یک بار دیگر جهانبخش بازیکنان مهاجم را در موقعیت خوبی قرار داد و پاس خود را در شش قدم به آنها رساند؛ اما ناهماهنگی سردار آزمون با وحید امیری باعث شد این توپ به راحتی دفع شود.

 


هرآنچه که بود سردار آزمون موفق شد گلی حیثیتی برای ایران به ثمر برساند. گلی که می شد به عدد دو و یا سه برسد؛ اما این اتفاق نیفتاد، گلی استثنایی که این روزها در فوتبال روز دنیا می بینیم.

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید