×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

به دنبال عشق آنلاین هستید؟ توصیه هایی برای محافظت از کیف پول خود


چهارشنبه 5 مرداد 1401 8:26:46 PM 

اخبار گوهردشت


 

آگاهی از امنیت سایبری فقط یک ضرورت برای کسب و کارها و سازمان های اینترنتی نیست. مصرف کنندگان، به ویژه قلب های تنها که سال های طلایی زندگی را تجربه می کنند، هدف اصلی کلاهبرداری های عاشقانه و حملات کلاهبرداری هستند.

تحقیقات نشان می دهد که کلاهبرداری های عاشقانه در بالاترین سطح خود قرار دارند. حتی افراد جوان‌تری که در سایت‌های دوستیابی و رسانه‌های اجتماعی بیش از حد در مورد امور قلبی خود به اشتراک می‌گذارند، می‌توانند به اهدافی بالغ برای کلاهبرداری و کلاهبرداری عشقی تبدیل شوند.

FBI کلاهبرداری های عاشقانه را به عنوان موقعیت هایی تعریف می کند که در آن یک مجرم هویت آنلاین جعلی را برای جلب محبت و اعتماد قربانی اتخاذ می کند. سپس کلاهبردار از توهم رابطه عاشقانه یا نزدیک برای دستکاری و/یا سرقت از قربانی استفاده می کند. کلاهبرداران عاشقانه متخصصانی هستند که به ظاهر واقعی، دلسوز و قابل باور هستند.

این کلاهبرداران در بیشتر سایت های دوستیابی و رسانه های اجتماعی در کمین هستند. AARP هشدار می دهد که آنها مشتاق هستند از تنهاهایی که اکنون فضای مجازی را پر کرده اند استفاده کنند. در توصیه اخیر AARP برای مصرف کنندگان بالای 50 سال اشاره شده است که جستجوی سعادت عاشقانه آنلاین می تواند یک آسیب مالی بزرگ داشته باشد.

گزارش مرکز تحقیقات پیو به نام Project Might اشاره می کند که از هر 10 بزرگسال آمریکایی سه نفر از یک وب سایت یا برنامه دوستیابی استفاده کرده اند. این شامل یک نفر از هر پنج آمریکایی 50 تا 64 ساله می شود. واضح است که برخی از افرادی که به دنبال عاشقانه های آنلاین هستند، خود را به راحتی در دسترس سارقان عاشقانه سایبری قرار می دهند.

رسانه‌های اجتماعی محل اصلی شکار کلاهبرداران عاشقانه هستند. به گفته کمیسیون تجارت فدرال، خواستگاران دروغین به تعداد فزاینده ای با قربانیان احتمالی که در فیس بوک یا اینستاگرام مشاهده می کنند، تماس می گیرند. شکایات مربوط به کلاهبرداری های عاشقانه توسط FTC از 11235 مورد در سال 2016 به 52593 مورد در سال 2020 افزایش یافت.

زیان های گزارش شده به بیش از 300 میلیون دلار رسید که تقریباً چهار برابر افزایش نسبت به مدت مشابه است. به گفته FTC، به نظر می رسد هر چه هدف عاشقانه قدیمی تر باشد، هزینه مالی سنگین تر است. میانگین ضرر فردی ناشی از کلاهبرداری عاشقانه برای افراد 70 سال و بالاتر 9475 دلار در مقایسه با 2500 دلار در تمام گروه های سنی بود.

خطر دیگر کلاهبرداری های عاشقانه این است که می توانند قربانی را به اقدامات مجرمانه بالقوه نیز سوق دهند. باندهای جنایتکار بین‌المللی از سایت‌های دوستیابی برای استخدام «قاطرهای پول» ناخواسته برای شستشوی وجوه غیرقانونی از طریق حساب‌های بانکی یا ابزارهای دیگر استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، FBI در سپتامبر 2021 روند رو به افزایشی از کلاهبرداران عاشقانه را گزارش کرد که هدف های عزیز خود را برای سرمایه گذاری های تقلبی در ارزهای دیجیتال ترغیب می کنند.

به گفته ادوارداس گاربنیس، محقق امنیت سایبری و ناشر Atlas VPN، کلاهبرداری های عاشقانه در سال گذشته تقریباً 350 میلیون دلار برای آمریکایی ها هزینه داشت. تغییرات اجتماعی شدید تحمیل شده از زمان همه گیری ممکن است یکی از دلایل اصلی باشد.

گفتن به مردم که در مواقع انزوا از قرار آنلاین اجتناب کنند، کارساز نیست. با این حال، همه ما می‌توانیم تمام تلاش خود را برای آموزش خود و دیگران در مورد خطرات آنلاین انجام دهیم.

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید