×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

پیش از ازدواج قول‌های واقعی به یکدیگر بدهید


شنبه 6 دی 1393 3:07:08 PM 

اخبار گوهردشت


 جملات " هر چی تو بگی من انجام می‌دهم" ، " بدون تو هیچ تصمیمی نمی‌گیرم" و " هیچ وقت تنهات نمیزارم" جملاتی کلی هستند و در عمل، در مسیر اصلی زندگی اتفاق نمی افتد. بنابراین بسیار مهم است به قوانین و مرز تصمیم گیری‌ها آگاه باشیم و برمبنای آنها قول و وعده‌هایمان را تنظیم کنیم.

این روانکاو تصریح کرد: هیچ‌گاه اتفاق نمی‌افتد که فردی به طور کامل خواسته‌های دیگری را انجام دهد. بنابراین پذیرفتن این قول موجب بروز درگیری‌ها و مشکلات زیادی در زندگی مشترک می‌شود.

وی در ادامه گفت: هم‌کفو بودن به معنای هم‌طراز بودن است نه تشابه و مثل هم بودن که لازم است دختر و پسر از نظر ویژگی‌هایی مانند شغل، تحصیل، خانواده و حتی زیبایی هم‌طراز باشند. در این جهت بسیار زیبنده است برخی نمرات در دختران و برخی نمرات در پسران بالاتر باشد، برای مثال بسیار بجاست که نمره زیبایی دختر کمی بالاتر و میزان قدرت مرد بیشتر باشد، چراکه مردان قدرتمند در نظر همسرانشان از جایگاه ویژه ای برخوردارهستند.

طهرانی یکی از دلایل فروپاشی خانواده‌ها را تغییر نقش و جایگاه مردان و زنان دانست که در برخی موارد قدرت و تکیه‌گاه بودن مردان را زیر سوال می برد.

وی با اشاره به معیارهای غلط ازدواج اظهارکرد: گاهی هدف از ازدواج، فرار از خانواده و یا تامین نیازهای مالی و یا هر هدفی غیر از ازدواج است.

این روانکاو تاکید کرد: از جمله قواعد بازی، موضوع نقش هاست. در قاعده نقش، نقش ما به عنوان یک فرد متاهل کاملا با نقش قبلی ما به عنوان یک فرد مجرد متفاوت می‌شود. اصلا قرار نیست کسی پس از ازدواج خودش را به طور کامل تغییر دهد، چراکه باید پیش از ازدواج تغییرات لازم را در خود ایجاد کرده باشد و از نقش خود به عنوان یک فرد متاهل آگاهی و دانش کسب کرده باشد و سپس وارد زندگی مشترک شود.

وی در ادامه گفت: پیش از ازدواج باید دنیای متاهلی را بشناسیم و خود را برای آن آماده سازیم. سپس با آرامش به آن بپردازیم و از زوایای شگفت انگیز آن لذت ببریم. زندگی مشترک"نمایش قدرت یک مرد و مدیریت آن قدرت توسط یک زن است". مادامی که این اصل استوار است، زندگی با قدرت و زیبایی پابرجاست!

طهرانی با بیان اینکه ازدواج امری قانونمند است، اظهارکرد: باید پیش از شروع آن، از قوانین آن مطلع باشیم. در این جهت برنامه قاعده بازی را طراحی کرده‌ایم. برنامه قاعده بازی، دانش زندگی متاهلی است که دختران و پسران باید قبل از ازدواج آن بیاموزند و از قوانین آن آگاه شوند.

وی افزود: اصول و قوانین زندگی مشترک، از امور بسیار مهم و ضروری هستند که باید فراگرفته شوند و نا آگاهی از دانش زندگی متاهلی آسیب‌های غیرقابل جبرانی به‌دنبال خواهد داشت و تاثیر آن در جامعه اجتناب ناپذیر خواهد بود.از جمله این قوانین، قانون مرزهاست که باید به عنوان یکی از بنیادی‌ترین اصول و قوانین زندگی مشترک از آن نام برد.

طهرانی در پایان گفت: قوانین مرزها به بسیاری از ریز موضوعاتی که قبل از شروع زندگی از نظر دور می مانند و در مسیر زندگی فرد را با بحران روبرو می سازد، اشاره می کند. یکی از این ریز مرزها، مرز بین واقعیت و ایده‌ال‌ها، مرز بین خیال و واقعیت و مرز بین درست و نادرست است.

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید