×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

تمام عوارض بی‌توجهی به درمان گلودرد


سه شنبه 14 بهمن 1393 12:36:53 PM 

اخبار گوهردشت


 دکتر محمد اجل‌لوئیان - با بیان اینکه گلودرد چرکی بیشتر در کودکان بروز می‌کند، گفت: این بیماری گاهی در بزرگسالان مانند افرادی که بیماری کلیوی، HIV و دیابت دارند نیز مشاهده می‌شود.

وی در خصوص علائم بیمارانی که گلودرد چرکی دارند، گفت: احساس درد به هنگام غذا خوردن، تب، ضعف بدن، بی‌حالی و گاهی اوقات پایین نرفتن غذا از گلو از جمله مشکلات بیمارانی است که دچار گلو درد چرکی هستند.

اجل‌لوئیان با تاکید بر اینکه مهم‌ترین عامل گلودرد چرکی، باکتری از خانواده استرپتوکوک است، گفت: گلو درد چرکی خود به خود درمان می‌شود، اما در صورتی که این بیماری عوارضی مانند مشکلات کلیوی داشته باشد، پزشکان آن را با آنتی بیوتیک و داروهای مسکن درمان می‌کنند.

وی در خصوص راهکارهای پیشگیری از گلودرد چرکی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه این بیماری از طریق هوا منتقل می‌شود، بنابراین دور ماندن از افرادی که گلودرد چرکی یا هر نوع از بیماری‌های عفونی قابل انتقال دارند، الزامی است.

اجل‌لوئیان با اشاره به اینکه برای پیشگیری از این نوع بیماری واکسن‌هایی نیز مانند واکسن آنفلوآنزا و پنوموکوک وجود دارد که بویژه برای افراد مسن استفاده می‌شود در پایان تصریح کرد: تغذیه تاثیر چندانی در بیماری گلودرد چرکی ندارد مگر در افرادی که فقر غذایی دارند. 

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید