×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

تشخیص اچ‌آ‌ی‌وی ظرف 15 دقیقه با ابزار تلفن همراه هوشمند


دوشنبه 20 بهمن 1393 12:21:32 PM 

اخبار گوهردشت


 دانگل  یک وسیله سخت‌افزاری کوچک که به رایانه یا تلفن همراه متصل می‌شود.

این سامانه از نوارهای پلاستیکی یکبار مصرف حامل موادی موسوم به واکنش‌گرریجنت استفاده می‌کند که این مواد، آنتی‌بادی‌های اچ‌آی‌وی و آنتی‌بادی ویژه باکتری ترپونما پالیدوم (نوعی باکتری مارپیچی) برای تشخیص سیفلیس و آنتی‌بادی‌های غیرترپونما برای تشخیص عفونت فعال سیفلیس را شناسایی می‌کنند.

ابزار جدید می‌تواند جایگزین شیوه آزمایشی سنتی 18 هزار دلاری موسوم به ایمونوسوربنت متصل به آنزیم الایزا برای تشخیص چنین نشانگرهای بیماری شود؛ در مقایسه، محققان هزینه تولید ابزار ابداعی در شیوه جدید را فقط 34 دلار برآورد کرده‌اند.

کاربران با فشاردادن انگشت‌ شست‌ می‌توانند به طور مکانیکی اتاقک فشار منفی دانگل گوشی را فعال کنند؛ این اتاقک سپس تعدادی از واکنش‌گرهای از پیش ذخیره‌شده را بر روی یک نوار فعال می‌کند و نیاز به وجود یک پمپ الکتریکی را برطرف می‌سازد.

همچنین این سیستم برای تامین نیروی الکتریکی مورد نیاز اندک خود، به جک صوتی گوشی متصل می‌شود در حالی که همزمان امکان انتقال داده ‌را فراهم می‌کند.

این سامانه آزمایشات لازم را در کشور رواندا را طی کرده و محققان مدعی هستند که 97 درصد بیمارانی که از این ابداع استفاده کرده‌اند، آن را به دلیل سرعت تشخیص 15 دقیقه‌ای، ماهیت ساده و شناسایی چندین بیماری مناسب ارزیابی کرده‌اند

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login