×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

اظهارات باران کوثری درباره جشنواره فیلم فجر


پنجشنبه 23 بهمن 1393 1:03:37 PM 

اخبار گوهردشت


 باران کوثری که در جشنواره سی و سوم فیلم فجر با دو فیلم «کوچه بی‌نام» و «خانه دختر» در بخش سودای سیمرغ و «جامه‌دران» در بخش نگاه نو حضور داشت و نامش در میان نامزدهای دریافت سیمرغ بازیگری زن هم دیده می‌شود، در یکی از نشست‌های فیلم خود جشنواره سال گذشته را به دلیل توقیف شدن فیلم‌هایش، تلخ دانسته بود.

او در این باره با تاکید بر اینکه براساس نامزد شدن یا نشدن و جایزه گرفتن خود درباره فضای جشنواره صحبت نمی‌کند،  گفت: معتقدم فضای جشنواره سال گذشته، سالم نبود چون وقتی هر نیرویی به واسطه قدرت می‌تواند در رای هیات داوری دخالت کند، آن جشنواره چه هنری باشد چه غیر هنری دیگر جشنواره سالمی نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که این اتفاق در جشنواره امسال رخ ندهد و رای‌ها، آرای واقعی هیات داوران باشد.

کوثری ادامه داد: تنها نقدی که به جشنواره فیلم فجر امسال دارم، همین شعار امید و فیلم‌های امیدوارکننده است. چرا که سینماگر سفارش بگیر نیست و ما قرار نیست سفارش بگیریم تا نقشی را بازی کنیم یا فیلمی را بسازیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ سینمای اجتماعی ایران به عنوان پر رنگ‌ترین ژانر سینمایی این وظیفه را دارد که مسائل موجود در جامعه را بازتاب دهد.

باران کوثری با تاکید بر اینکه باید در سینما مسائلی که در جامعه هست بروز داده شود گفت: مسئولان سینمایی نمی‌توانند از سینما بخواهند که امید را ترویج کند. امید باید در جامعه وجود داشته باشد تا سینماگر بتواند آن را نشان دهد. پس اگر سینماگری امید واهی به مردم بدهد به یک آدم سفارش بگیر تبدیل می‌شود که مردم دیگر به من به عنوان یک بازیگر اعتماد نمی‌کنند و فیلم‌هایم را نمی بینند.

این بازیگر در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به موضوع ضعف فیلم‌نامه در سینمای ایران اشاره و اظهار کرد: فیلم‌های جشنواره امسال را ندیده‌ام اما اصولا فکر می‌کنم فیلم‌نامه همیشه جزو نقاط ضعف فیلم‌های ما بوده است. البته فیلمنامه نویسان خوبی داریم اما گاهی در پرداخت، کارها خوب نمی‌شود. به همین دلیل از روایت در قصه‌ها خیلی ضربه می‌خوریم. 

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید