×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

تشدید ریزش در بورس تهران


چهارشنبه 6 اسفند 1393 10:59:16 PM 

اخبار گوهردشت


 بورس تهران که از ابتدای هفته روند نزولی در پیش گرفته بود، در آخرین روز هفته به روند خود شدت داد و با افت شدید قیمت‌ها زمینه ریزش 474 واحدی شاخص و رسیدن آن به مرز 63 هزار واحد را فراهم کرد.

در بازار امروز اکثر سهام شرکت‌ها قرمز شده و شرکت‌های فولاد مبارکه، مخابرات، مپنا، گسترش نفت و گاز پارسیان، غدیر، بانک ملت، هلدینگ خلیج فارس، سایپا و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند.در مقابل شرکت‌هایی همچون ارتباطات سیار، گروه صنعتی بارز و بیمه پارسیان تاثیرات مثبت اندکی در شاخص بورس گذاشتند.

بورس تهران از دی ماه سال گذشته دچار رکود شده و در سال جاری نیز به دلیل ابهامات متعدد اقتصادی همچون کاهش قیمت نفت،کمبود نقدینگی، ابهام بودجه و نیز مشخص نشدن نتیجه مذاکرات هسته ای دررکود عمیقی فرو رفته و زیان سهامداران خود را افزایش داده است.

به این ترتیب فعالیت اندک حقوقی ها با توجه به روزهای پایانی سال و نیز انتشار عملکرد سال آینده شرکتها موجب شد تا ریزش ها در بورس ادامه یابد و بازار برای رهایی از این وضعیت به اخبار مثبت هسته‌ای نیاز داشته باشد.

به این ترتیب در بازار روز چهارشنبه حجم معاملات به شدت افزایش پیدا کرد و در مجموع بیش از 799 میلیون سهم به ارزش 208 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به دلیل ریزش قیمت ها تا سطح 286 هزار میلیارد تومان افت کرد.

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید