×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

هلند استفاده از مرورگر کروم و سیستم عامل کروم او اس را در مدارس این کشور محدود کرد


سه شنبه 4 مرداد 1401 9:40:01 PM 

اخبار گوهردشت


 

براساس گزارش وب‌سایت Bleeping Computer، مقامات هلندی در اقدامی بی‌سابقه استفاده از پلتفرم فوق‌های را تا نیمه دوم سال ۲۰۲۳ محدود کرده‌اند و تا مشخص شدن تکلیف جمع‌آوری اطلاعات کاربران هلندی به‌ویژه دانش‌آموزان این‌کشور از سوی گوگل ادامه خواهد داشت.

دولت هلند گفته است که گوگل اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاربران نوجوان و فروش آن به شرکت‌های تبلیغاتی می‌کند که این موضوع از نظر قانونی غیرمجاز است. بنابراین به دلیل عدم شفافیت گوگل در این رابطه مجبور است که استفاده از مرورگر کروم و سیستم‌عامل کروم او اس را در مدارس محدود کند.

وزیر آموزش و‌ پروش هلند گفته است که این کشور می‌بایستی اقدامات لازم برای مقابله با جمع‌آوری اطلاعات دانش‌آموزان هلندی را انجام می‌داد تا از حریم خصوصی آن‌ها محافظت شود. این وزارت‌خانه همچنین در حال مذاکره با شرکت‌هایی مثل مایکروسافت است تا در رابطه با جمع‌آوری اطلاعات کاربران شفافیت لازم را داشته باشند. البته به نظر می‌رسد گوگل طی مذاکراتی که با مقامات هلندی داشته است موافقت کرده است که سال آینده یک‌ نسخه جدید برای کروم و‌ کروم او اس ارائه کند که سازگار با قوانین اتحادیه اروپا باشد.

طبق قوانین جدید اتحادیه اروپا، داده‌های دانش‌آموزان باید در سرورهای ابری داخل اروپا ذخیره شوند و موتوری جستجوی گوگل و یوتیوب نیز باید محدودیت‌هایی را باید برای دانش‌آموزان در نظر بگیرند.

البته مدارس هلند همچنان قادر به استفاده از مرورگر کروم و سیستم عامل کروم او اس خواهند بود اما این کار فعلا با محدودیت‌های که دولت هلند روی این پلتفرم‌ها اعمال کرده است صورت خواهد گرفت.

گوگل کروم یک مرورگر وب چند پلتفرمی است که توسط گوگل توسعه یافته‌است. اولین بار در سال ۲۰۰۸ برای مایکروسافت ویندوز با اجزای نرم‌افزار رایگان اپل وب کیت و موزیلا فایرفاکس ساخته شد. بعداً به لینوکس، مک او اس، آی او اس و اندروید منتقل شد، جایی که مرورگر پیش فرض در سیستم عامل است. مرورگر همچنین جزء اصلی سیستم عامل کروم است، جایی که به عنوان بستری برای برنامه‌های وب عمل می‌کند.

بیشتر کد منبع کروم از پروژه نرم‌افزاری رایگان و منبع باز گوگل کرومیوم می‌آید، اما کروم به عنوان نرم‌افزار رایگان اختصاصی مجوز دارد. وب کیت موتور اصلی ارائه بود، اما گوگل در نهایت آن را برای ایجاد موتور بلینک عوض کرد؛همه نسخه‌های کروم به جز آی او اس اکنون از بلینک استفاده می‌کنند.

از ژوئیه ۲۰۲۱، استت کاونتر تخمین می‌زند که کروم دارای ۶۵٪ سهم بازار مرورگرهای جهان (پس از رسیدن به ۷۲٫۳۸٪ در نوامبر ۲۰۱۸) در رایانه‌های شخصی (رایانه شخصی)، بیشتر در رایانه‌های لوحی استفاده می‌شود (از سافاری پیشی گرفته‌است) و همچنین بر تلفن‌های هوشمند غالب است و ۶۳٫۵۹٪ در همه سیستم عامل‌ها.به دلیل این موفقیت، گوگل نام تجاری "کروم " را به سایر محصولات گسترش داده‌است: کروم او اس، کروم کست، کروم بوک، کروم بیت، کروم باکس و کروم بیس.

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید