×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

سامسونگ احتمالا روی سنسور دوربین 450 مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند کار می‌کند


چهارشنبه 5 مرداد 1401 12:55:21 PM 

اخبار گوهردشت


 

ظاهرا دوباره دوره بهینه‌سازی دوربین‌ها به پایان رسیده و باید خودمان را برای جنگ مگاپیکسل‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند آماده کنیم، چرا که پس از سنسورهای 108 و 200 مگاپیکسلی، حالا ظاهرا سامسونگ می‌خواهد سنسور 450 مگاپیکسلی برای موبایل‌ها بسازد.

در حال حاضر سامسونگ سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 را در سبد محصولاتش دارد که با فناوری ترکیب پیکسل یا Pixel Binning مخصوص به خودش، Tetra2pixel می‌تواند عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی بگیرد. حالا اگر این فناوری را برای Hexa2pixel درنظر بگیریم، با ترکیب 36 پیکسل در 1 پیکسل روبه‌رو می‌شویم که نتیجه‌اش رزولوشن 450 مگاپیکسلی سنسور است.

اگرچه تنها با یک نشان تجاری روبه‌رو هستیم و مدرک محکمی برای توسعه چنین سنسوری در اختیار نداریم، اما اگر گمانه‌زنی‌ها هم درست باشند، باز هم نباید در آینده نزدیک منتظر معرفی سنسور 450 مگاپیکسلی از سوی سامسونگ باشیم.

در هر صورت سامسونگ نشان تجاری Hexa2pixel را ثبت کرده و احتمالا در آینده از آن استفاده خواهد کرد، اما هنوز بطور دقیق نمی‌دانیم برای کدام فناوری این نشان به کار خواهد رفت. علاوه بر این، اندازه فیزیکی این سنسور به علت ترکیب 36 در 1 پیکسل چندان بزرگ نخواهد بود.

در نهایت هنوز شاهد ورود عمده سنسورهای 200 مگاپیکسلی به بازار و گوشی‌های مجهز به آن‌ها نیستیم، بنابراین حداقل دو سه سال دیگر با عرضه محصولی با سنسور 450 مگاپیکسلی فاصله داریم؛ البته اگر واقعا نشان تجاری سامسونگ به چنین سنسوری اشاره داشته باشد.

سامسونگ (به کره‌ای: 삼성) یک شرکت خوشه‌ای کره‌ای چندملیتی واقع در سئول است. سامسونگ مالک چندین شرکت تابعه و زیرمجموعه در صنایع مختلف است که برای نمونه می‌توان به سامسونگ الکترونیکس، سامسونگ لایف، سامسونگ فایر، صنایع سنگین سامسونگ، سامسونگ موتورز و سامسونگ سی‌اندتی اشاره کرد.

گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول، به‌عنوان یک شرکت تجاری تأسیس شد و در طول ۳ دهه نخست، فعالیت‌های خود را در حوزه‌های ارائه خدمات مالی و بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خرده‌فروشی توسعه داد و در پایان دهه ۱۹۶۰ وارد صنعت الکترونیک گردید و در میانه دهه ۱۹۷۰ نیز به صنایع کشتی‌سازی و ساخت‌وساز وارد شد؛ ورود به این حوزه‌ها بود که سبب رشدهای پسین آن گردید. پس از درگذشت لی بیونگ-چول، در سال ۱۹۸۷ شرکت سامسونگ به چهار گروه مستقل به‌نام‌های گروه سامسونگ، گروه شینسگائه، گروه سی‌جی و گروه هانسول تفکیک شد. اکنون دفتر مرکزی این کورپوریشن در شهر سامسونگ، سئول قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.

سامسونگ تأثیر بسزایی در توسعه اقتصادی، سیاسی، رسانه‌ای و فرهنگی کره جنوبی دارد و یک نیروی محرکه اصلی در «معجزه روی رودخانه هان» بوده‌است. شرکت‌های تابعه آن حدود یک پنجم از کل صادرات کره جنوبی را تولید می‌کنند. در سال ۲۰۱۳ درآمد سامسونگ معادل ۱۷٪ از تولید ناخالص داخلی (اقتصاد) کره جنوبی بوده است.

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید