×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

زاکربرگ می‌گوید متا و اپل برای ساخت متاورس در «رقابت بسیار عمیق و فلسفی» هستند.


چهارشنبه 5 مرداد 1401 8:01:02 PM 

اخبار گوهردشت


 

مارک زاکربرگ بر این باور است که اپل و شرکتش در یک "رقابت بسیار عمیق و فلسفی" برای ساخت متاورس هستند و نشان می دهد که این دو غول فناوری آماده فروش سخت افزار برای واقعیت افزوده و مجازی هستند.

مدیر عامل متا در اوایل این ماه به کارمندان گفت که آنها در حال رقابت با اپل برای تعیین "اینترنت باید در چه جهتی حرکت کند"، بر اساس گزارشی که از اظهارات وی در جریان یک جلسه تمام دستی داخلی بدست آمده توسط  The Verge، در حال رقابت هستند. او گفت که متا خود را به عنوان جایگزین بازتر و ارزان‌تر برای اپل معرفی می‌کند که انتظار می‌رود اولین هدست AR خود را در اواخر امسال معرفی کند.

زاکربرگ درباره رقابت در حال توسعه گفت: "این رقابتی از فلسفه ها و ایده ها است، جایی که آنها معتقدند با انجام همه کارها و ادغام شدید آنها تجربه بهتری برای مصرف کننده ایجاد می کنند." و ما معتقدیم که کارهای زیادی برای انجام تخصصی در شرکت‌های مختلف وجود دارد، و [این] اجازه می‌دهد اکوسیستم بسیار بزرگ‌تری وجود داشته باشد

زاکربرگ از زمانی که نام شرکت فیس بوک را به Meta تغییر داد، بر مفهوم قابلیت همکاری برای متاورس یا آنچه که او به عنوان فصل بزرگ بعدی محاسبات بعد از تلفن های همراه می داند، فشار آورده است. متا اخیراً به همراهی مایکروسافت، اپیک گیمز و سایرین به گروه استانداردهای باز متاورس کمک کرد. ایده ایجاد پروتکل‌های باز است که به مردم اجازه می‌دهد به راحتی در جهان‌های غوطه‌ورانه و سه بعدی آینده با کالاهای مجازی خود حرکت کنند.

اپل در این گروه غایب است که زاکربرگ در اظهارنظرهای خود برای کارمندان آن را تعجب آور خواند. او توضیح داد که چگونه رویکرد اپل در ساخت سخت‌افزار و نرم‌افزاری که به‌شدت کنترل می‌کند، با آیفون به خوبی کار می‌کرد، اما برای متاورس، از قبل مشخص نیست که اکوسیستم باز یا بسته بهتر است.

اگر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده همانطور که زاکربرگ امیدوار است از بین بروند، به نظر می رسد که او می خواهد متا را به عنوان اندروید در iOS اپل قرار دهد. مشابهی برای ترسیم وجود دارد: هدست Meta’s Quest قبلاً اجازه بارگذاری جانبی برنامه‌هایی را می‌دهد که توسط فروشگاه برنامه VR متا تأیید نشده‌اند، مشابه آنچه اندروید Google برای بارگذاری جانبی اجازه می‌دهد. و حتی با وجود اینکه قیمت Quest را ۱۰۰ دلار افزایش داد، سخت‌افزار متا همچنان با ضرر و زیان فروخته می‌شود.

اپل و متا هرگز واقعاً چشم به هم ندیده اند. اولی در حال حاضر میلیاردها دلار در سال برای دومی هزینه از دست دادن درآمد تبلیغاتی در iOS دارد، به لطف درخواستی که از مردم می‌پرسد آیا می‌خواهند یک برنامه شخص ثالث آنها را برای نمایش تبلیغات ردیابی کند. اظهارات زاکربرگ حاکی از آن است که حتی زمانی که او تلاش می کند راه خود را برای خارج شدن از زیر نظر اپل در موبایل اختراع کند، این دو غول فناوری برای سال های آینده با هم مبارزه خواهند کرد.

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید