×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

نحوه آموزش و راهنمایی نوجوانان خود در مورد قرار


جمعه 7 مرداد 1401 7:08:39 PM 

اخبار گوهردشت


 

قرار ملاقات در سنین پایین ممکن است برای بسیاری از والدین مفهومی مبهم باشد. قرار ملاقات در سنین نوجوانی به طور کلی غیر ضروری تلقی می شود و توسط والدین نادیده گرفته می شود. اما، والدین و معلمان باید درک کنند که نوجوانی زمانی است که دانش آموزان شروع به تجربه تغییرات زیادی در سطح درونی می کنند. این تغییرات با بلوغ و ترشح هورمونی در بدن مشخص می شود. این تغییرات درونی بر شخصیت و طرز فکر کودک منعکس می شود. آنها شروع به ایجاد احساسات جدید می کنند و مرحله جذب آنها به سمت جنس مخالف نیز شروع می شود.

در این مرحله گیج کننده که به عنوان نوجوان شناخته می شود، کودکان احساس بی جهتی می کنند و به طور کلی در مورد احساسات خود گیج می شوند. آنها از رویارویی با والدین خود در مورد چنین احساسات عجیب و غریب احساس خجالتی می کنند، و اگر راهنمایی مناسب ارائه نشود، ممکن است تصمیمات خشن اتخاذ شود. از این رو، به عنوان یک والدین، مسئولیت اصلی شما این است که فرزندان خود را در مورد این تغییرات مهمی که ممکن است در زندگی تجربه کنند، صحبت کنید.

مشکلاتی که نوجوانان با آن روبرو هستند

اگر بچه ها از تمام تغییراتی که تجربه می کنند بی خبر باشند، ممکن است با مشکلات متعددی مواجه شوند. بعضی از این ها در پایین لیست شده اند :

تأثیراتی که بر رفتار دوستیابی نوجوانان تأثیر می گذارد

عامل دیگری که در این سناریوی خاص نقش مهمی ایفا می کند، تأثیر اجتماعی و همسالان است که نوجوان تحت تأثیر قرار می گیرد. در اینجا چند چیز وجود دارد که می تواند بر رفتار دوستیابی بچه ها تأثیر بگذارد:

آنها تحت تأثیر همکلاسی ها و سالمندان مدرسه قرار می گیرند و فشار همسالان را تجربه می کنند. آن‌ها احساس می‌کنند که تنها در صورت یافتن دوست دختر/دوست پسر، تأیید می‌شوند.

داشتن یک شریک جنسی به عنوان یک عمل جالب در سال های نوجوانی در نظر گرفته می شود.

قرار ملاقات به عنوان یک روند در بین نوجوانان دیده می شود و داشتن یک شریک زندگی ضروری تلقی می شود.

احساسات طبیعی محبت و ایجاد دلبستگی رایج است، اما طرد شدن می تواند باعث اضطراب در بچه ها شود.

برای جلب رضایت جنس مخالف، دانش آموزان تمایل دارند چیزهای مختلفی را امتحان کنند که ممکن است برای آن سن خاص نامناسب باشد.

والدین چه کاری می توانند انجام دهند؟

1 از قبل به کودک خود اطلاع دهید

همیشه بهتر است اطلاعات قبلی از چیزها داشته باشید. بنشینید و در این مورد با فرزندتان صحبت کنید. به آنها بگویید که ایجاد چنین احساساتی کاملا طبیعی و بخشی از زندگی است. آنها را تشویق کنید تا نگرانی های خود را با شما در میان بگذارند.

 

2 آموزش جنسی مناسب

کودکان باید دانش کافی از رابطه جنسی و صمیمیت داشته باشند. به آنها در مورد روش های پیشگیری از بارداری و فرآیند آن آموزش دهید. همچنین عواقب بی احتیاطی خود را در این زمینه به آنها بگویید.

 

3 حامی باشید

ممکن است فرزند شما قبلاً از این وضعیت مضطرب باشد. اطمینان حاصل کنید که از فرزند خود حمایت می کنید و به نتیجه گیری مناسب در مورد پرونده کمک می کنید. راهنمای آنها باشید و به آنها بگویید که همیشه ستون آنها خواهید بود.

 

4 از روندهای بی فایده جلوگیری کنید

نوجوان شما، تحت تأثیر فشار جامعه، ممکن است چیزی را امتحان کند که باعث دردسر شود. با نوجوان خود مقابله کنید و به او بفهمانید که این روندها بی اساس هستند. اعتبار یا محبوبیت آنها در جامعه نباید بر اساس تظاهر توجیه شود. برای آنها مثال های واقعی ارائه دهید و به آنها ثابت کنید که چنین الگوهایی کوتاه مدت و بی ربط در آینده هستند.

 

5 شخصیت بیش از نگاه

یکی از مهمترین جنبه های قرار ملاقات باید این باشد که به فرزندان خود کمک کنید تا بفهمند ظاهر ظاهری یک فرد همه چیز نیست. این شخصیت درونی است که مهم است. برای ایجاد پیوندهای بالا، فرد باید با شخص دیگر سازگاری داشته باشد. دو نفر اگر بر اساس ظاهر با هم باشند هرگز نمی توانند خوشحال بمانند. قیافه ظاهری موقت و فریبنده است. اگر کودک شما زودتر این را بفهمد، شادتر خواهد بود و زندگی بهتری را تجربه خواهد کرد.

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login