×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

چرا نتفلیکس در واقع می تواند برای رابطه شما خوب باشد؟


جمعه 7 مرداد 1401 7:52:42 PM 

اخبار گوهردشت


 

این راز رابطه نیست که داشتن دوستان مشترک می تواند پیوند زوجین را بهبود بخشد. اما اگر حلقه های اجتماعی شما با هم همپوشانی نداشته باشند چه؟ تیمی از روانشناسان از ایالات متحده، بریتانیا و کانادا می‌گویند نگران نباشید: اشتراک‌گذاری فرانک و کلر آندروود (یا راس و ریچل، یا جیم و پم) ممکن است به همان اندازه مؤثر باشد.

برای مطالعه اخیر خود، محققان بیش از 250 دانش آموز را در رابطه با یک سری پرسشنامه در مورد پیوند عاشقانه و عادات خود تکمیل کردند. و سپس نتایج را تجزیه و تحلیل کرد. یافته‌های آن‌ها که در مجله روابط اجتماعی و شخصی منتشر شده است، نشان می‌دهد که لذت بردن از برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌ها و کتاب‌ها با هم می‌تواند کیفیت رابطه زوجین را افزایش دهد، به‌ویژه برای شرکای که با IRL شریک نیستند.

به عبارت دیگر، سریال نتفلیکس که هر دوی شما به آن وسواس دارید، ممکن است در واقع شعله عاشقانه شما را شعله ور کند. اما، ممکن است فکر کنید، آیا این فقط به خاطر تمام ساعت‌های اضافی که روی مبل در آغوش می‌کشید نیست؟

در تلاشی برای رد این احتمال، محققان مدت زمانی را که شرکا با هم ثبت نام کردند کنترل کردند. سارا گومیلیون، سرپرست تیم تحقیق، در ایمیلی به Health گفت: «ما دریافتیم که اشتراک‌گذاری رسانه تأثیر مستقلی دارد.

پژوهشگران دریافتند که خواندن کتاب و تماشای برنامه‌ها و فیلم‌ها به‌عنوان یک زوج با صمیمیت و اعتماد به‌نفس‌تر در رابطه همراه بود – و این پیوند برای شرکت‌کنندگانی که دوستان مشترک کمتری با شرکای خود داشتند، قوی‌تر بود.

گومیلیون به هلث توضیح داد: «داشتن یک دایره دوستانه مشترک می‌تواند باعث شود که زوج‌ها احساس صمیمیت‌تری داشته باشند و حتی می‌تواند از آنها در برابر جدایی محافظت کند. اما اگر اینطور نیست، به نظر می‌رسد که شخصیت‌های داستانی جایگزین خوبی هستند.

گومیلیون، محقق مدعو در دانشگاه تگزاس، می‌گوید: «داشتن ارتباط مشترک با شخصیت‌های یک سریال تلویزیونی یا فیلم ممکن است باعث شود زوج‌ها احساس کنند که هویت اجتماعی مشترکی دارند، حتی اگر دوستان مشترکی در دنیای واقعی نداشته باشند». آستین. (در زمان مطالعه، او پژوهشگر فوق دکترا در دانشگاه آبردین در اسکاتلند بود.)

بنابراین در حالی که ساعت ها نشستن در مقابل تلویزیون همیشه ایده خوبی نیست، پرخوری های گاه به گاه سریال ممکن است برای شما و شما مفید باشد. گومیلیون می گوید: «مردم اغلب می گویند که فعالیت هایی مانند تماشای نتفلیکس ما را منزوی می کند، اما تحقیقات ما نشان می دهد که در واقع می تواند مزایای اجتماعی مهمی داشته باشد.

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید