×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

چگونه مردم زندگی عشقی خود را با توجه به پول تغییر می دهند


 

اخبار گوهردشت


رابطه بین عشق و پول، که همیشه سخت بوده است، ممکن است در اوایل سال 2018 ضربه دیگری را متحمل شده باشد، زمانی که روانشناسان بریتانیایی ثابت کردند که می توانند با معطوف کردن توجه خود به اشیاء براق مرتبط با ثروت، احساس مردم را در مورد قرار تغییر دهند. افراد مجرد، پس از تشویق به فکر کردن در مورد اقلام لوکس، ترجیح می‌دهند که بیشتر از قبل به اجناس کوتاه‌مدت بپردازند.

محققان دانشگاه سوانسی به 75 مرد و 75 زن تصاویری از 50 علاقه احتمالی عشقی نشان دادند و از آنها پرسیدند که آیا علاقه مند به یک رابطه طولانی، کوتاه یا غیرقابل وجود با آن شخص هستند یا خیر. آنها سپس به برخی از شرکت کنندگان عکس هایی از ماشین های فانتزی، جواهرات گران قیمت، خانه های بزرگ یا پول نقد واقعی نشان دادند. بعد از اینکه بینندگان آن تصاویر را دیدند، دوباره عکس‌های جنس مخالف به آن‌ها نشان داده شد و در مقایسه با گروهی که هیچ عکس لوکسی نشان ندادند، ۱۶ درصد بیشتر شریک کوتاه‌مدت را انتخاب کردند.

بر خلاف کلیشه - و انتظارات محققان - هیچ تفاوت قابل تشخیصی بین جنسیت وجود نداشت. علاوه بر این، برای اینکه مبادا احساس بدی نسبت به گرایش‌های جوی انسان به طلا پیدا کنیم، اکثر شرکت‌کنندگان به دلیل پول، شرکای بلندمدت آینده‌نگر را به کوتاه‌مدت تغییر ندادند. گروه مطالعه فقط یک ترکیب سنگین تر را انتخاب کردند. همچنین تصاویری از حیوانات خطرناک و فیلم هایی از کودکان به آنها نشان داده شد. پس از مشاهده این موارد، هم مردان و هم زنان نرخ بالاتری از شرکای بلندمدت را انتخاب کردند، اما برخی از زنان نیز ترجیح بیشتری برای شرکای کوتاه مدت نشان دادند.

روانشناسان در واقع قصد نداشتند چیزی در مورد تأثیر پول (یا خطر یا بچه) بر عشق ثابت کنند. در عوض، آنها در تلاش بودند تا بررسی کنند که آیا ترجیحات جفت گیری انسان در زمان واقعی مطابق با محیط تغییر می کند یا خیر. اندرو جی. توماس، مدرس روانشناسی در دانشگاه سوانسی و نویسنده اصلی این مطالعه، می گوید: «هدف اصلی ما از این مقاله تلاش برای نشان دادن وجود مکانیسم «کالیبراسیون جفت گیری» بود.

تئوری این است که آنچه او «یک اندام روان‌شناختی» می‌نامد (که مانند یک اندام منظم است با این تفاوت که در مغز وجود دارد) در طول زمان برای ارزیابی محیط و تنظیم ترجیحات جفت‌گیری بر این اساس تکامل یافته است. به عبارت دیگر، انسان ها یک استراتژی جفت گیری انعطاف پذیر ایجاد کرده اند. ما نه کاملاً تک‌همسر هستیم و نه بازیکنی کهنه کار. رویکرد هر فرد می تواند بسته به شرایط تغییر کند. به گفته نویسندگان آن، این مطالعه برای اولین بار این تغییر در رفتار را در یک محیط آزمایشی نشان داد.

توماس می‌گوید: «ترجیحات جفت‌گیری کوتاه‌مدت و بلندمدت گاهی اوقات به‌عنوان متضاد نشان داده می‌شوند، مانند دو روی یک سکه: اگر یکی را ترجیح می‌دهید، پس دیگری را ندارید». با این حال، آنچه که ما معتقدیم این است که انسان ها ظرفیت دنبال کردن هر دو نوع جفت گیری را به طور مشروط تکامل دادند. افراد درجات ترجیحی جداگانه ای برای روابط کوتاه مدت و بلندمدت دارند و اینکه کدام یک در نهایت دنبال می شود به نقاط قوت نسبی آنها بستگی دارد. بنابراین افراد ممکن است خود را در یک رابطه متعهدانه بیابند زیرا ترجیح آنها برای جفت گیری طولانی مدت ترجیح آنها برای جفت گیری گاه به گاه را تحت الشعاع قرار می دهد - اگرچه ترجیح برای جفت گیری ممکن است هنوز وجود داشته باشد و در پس زمینه پنهان باشد.

پس چرا ثروت ترجیحات شریک را تغییر می دهد؟ همه چیز در مورد فرزندان است. هنگامی که افراد در محیط فراوانی قرار دارند، این تئوری معتقد است، آنها تمایل بیشتری به روابط جفت‌گیری کوتاه‌مدت دارند زیرا می‌توانند به تنهایی بزرگ کردن جوان را تصور کنند. توماس می نویسد: «به عنوان مثال، در محیط هایی که منابع زیادی دارند، تربیت فرزندان بدون کمک پدران برای مادران اجدادی آسان تر بود. "این امر جفت گیری کوتاه مدت را به گزینه ای مناسب برای هر دو جنس در زمان فراوانی منابع تبدیل کرد." در دوره‌های سخت‌تر، مردان و زنان به یکدیگر نیاز دارند تا در کنار هم باشند و مشارکت کنند.

با این حال، نظریه های دیگری برای اینکه چرا انسان ها رفتار عاشقانه خود را در مورد پول تغییر می دهند، وجود دارد. یک مطالعه در سال 2014 در سنگاپور نشان داد که افرادی که ارزش های مادی گرایانه دارند نگرش منفی تری نسبت به ازدواج و به طور کلی فرزندان داشتند. و یک مطالعه قبلی بریتانیایی نشان می‌دهد که زنانی که در معرض عکس‌های ماشین‌های سریع قرار می‌گیرند، تحریک پذیرتر می‌شوند.

اگر انسان ها بتوانند ترجیحات جفت گیری را به سرعت تغییر دهند، سؤالات جدیدی وجود دارد. آیا باید نگران باشیم که شریکی که سریال Keeping Up With Kardashians را زیاد تماشا می کند ممکن است سطح تعهد خود را تغییر دهد؟ و چگونه می‌توانیم یک نمایه دوستیابی تنظیم کنیم که نوع مناسب همسر را تشویق کند؟ توماس می‌گوید: «بعید است که نشان دادن عکس‌های جواهرات و اتومبیل‌های سریع به شریک زندگی‌تان باعث بی‌حوصلگی آنها شود». «اگر ترجیحات همسرمان آنقدر شکننده بود، روابط پایدار وجود نداشت. با این حال، اگر قرار باشد کسی در معرض سیگنال‌های قوی و مداوم باشد مبنی بر اینکه محیطش به نحوی تغییر کرده است (به دنبال ارتقای شغلی، یا به عنوان مثال در دوران رکود اقتصادی)، ممکن است باعث شود نوع رابطه‌اش تغییر کند. ”

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید