×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

چگونه بفهمیم که زمان رها کردن کسی که دوستش داری فرا رسیده است


شنبه 8 مرداد 1401 1:41:29 PM 

اخبار گوهردشت


 

اگر تا به حال یک کمدی رمانتیک دیده باشید، احتمالاً دو نفر را تماشا کرده اید که راهی برای با هم بودن پیدا می کنند - مهم نیست چه موانعی بر سر راهشان قرار دارد. دلیل همیشه ساده است: آنها عاشق هستند. اما در خارج از صفحه نمایش، عشق همیشه برای تداوم یک رابطه کافی نیست.

در واقع، احساسات ناشی از عشق رمانتیک می‌توانند آنقدر قوی باشند که می‌توانند افراد را متقاعد کنند که در روابط ناسالم، ناکامل و در نهایت ناخوشایند باقی بمانند - خواه متوجه شوند یا نه. به عنوان مثال، مطالعه‌ای که در سال 2015 در Frontiers in Human Neuroscience منتشر شد، نشان داد که وقتی مردم به عکس‌های شریک عاشقانه‌شان نگاه می‌کردند، دوپامین - یک ماده شیمیایی مرتبط با پاداش که به افراد احساس خوبی می‌دهد - در مغز آنها ترشح می‌شد.

جولی وادلی، بنیانگذار و مدیر عامل خدمات همسریابی و مربیگری الی سیمون، می‌گوید نحوه این مواد شیمیایی باعث ایجاد احساس در افراد می‌شود که می‌تواند آنها را مجبور کند تصمیمات منطقی مانند ترک یک رابطه رضایت‌بخش را نادیده بگیرند. او می‌گوید: «وقتی مردم عاشق می‌شوند، از دارو، اندورفین، رانده می‌شوند. "مواد شیمیایی که به شما می گوید عاشق این شخص هستید شلیک می کنند."

در حالی که عاشق بودن بدون شک احساس خوبی دارد (و برای سلامتی شما مفید است)، این احساسات به تنهایی باعث ایجاد روابط عاشقانه محکم و پایدار نمی شود. در اینجا، متخصصان برخی از علائمی که نشان می دهد ممکن است زمان رها کردن فرا رسیده است را توضیح دهند :

نیازهای شما برآورده نمی شود :

به گفته وادلی، هر فرد «الزامات» متفاوتی دارد که باید در یک رابطه برآورده شود. این نیازها می‌توانند احساسی باشند، مانند اینکه بخواهید وقت با کیفیت با شریکتان داشته باشید، یا کاربردی باشند، مانند اینکه از او بخواهید پول را به درستی مدیریت کند.

وادلی می‌گوید، وقتی یکی از شریک‌ها احساس می‌کند که دیگری الزامی را برآورده نمی‌کند، مهم است که آن را در میان بگذارد. او می‌گوید اگر شریک زندگی آن شخص مایل به تلاش بیشتر برای برآورده کردن این نیاز نیست، احتمالاً زمان آن فرا رسیده است که ادامه دهیم.

به گفته وادلی، یکی از دلایل ماندن افراد در روابطی که نیازهای آنها را برآورده نمی کند، ناشی از دیدگاه منفی جامعه ما در مورد مجرد بودن است. ممکن است به نظر برسد که اگر آنها رابطه را ترک کنند، ممکن است هرگز چیز بهتری پیدا نکنند. اما وادلی می‌گوید که ذهنیت زمان با ارزش را تلف می‌کند و ناراحتی افراد را تداوم می‌بخشد. او می‌گوید: «شما می‌توانید آن زمان را صرف پیدا کردن کسی کنید که آنچه را که نیاز دارید به شما بدهد.

 

شما به دنبال آن نیازها از دیگران هستید :

وقتی در محل کار ترفیع می گیرید یا با یک وضعیت اضطراری خانوادگی مواجه می شوید، اولین فردی که می خواهید به او بگویید چه کسی است؟ به گفته وادلی، در یک رابطه رضایت بخش و سالم، پاسخ این سوالات باید شریک زندگی شما باشد.

داشتن همکاران قابل اعتماد در محل کار بسیار خوب است، اما وادلی می‌گوید اگر دائماً برای حمایت به یک «شوهر کار» یا «همسر کار» روی می‌آورید، ممکن است نشانه‌ای از این باشد که حمایتی را که نیاز دارید از طرف شریکتان دریافت نمی‌کنید. . وادلی می‌گوید: «اگر می‌خواهید بین صحبت کردن با دوست پسرم و صحبت با دوست پسرم انتخاب کنم، مردی که دائماً به شما تأیید عاطفی مورد نیاز من را می‌دهد - من با دوستم می‌روم.» ، "چیزی درست نیست."

روشنی است که احتمالاً زمان پایان دادن به رابطه فرا رسیده است.

 

شما می ترسید از شریک زندگی خود بیشتر بخواهید :

طبیعی است که از صحبت کردن با شریک زندگی خود در مورد چیزهایی که نیاز دارید احساس ناراحتی کنید و ممکن است از رابطه خود نگیرید. اما وادلی می‌گوید که خطوط باز ارتباط برای مشارکت‌های پایدار و سالم ضروری است.

وادلی می‌گوید: «مردم ممکن است فکر کنند، «این باعث می‌شود که من نیازمند و احساسی به نظر برسم». آنها به جای صحبت کردن، احساس خود را سرکوب می کنند، به نارضایتی خود ادامه می دهند و از ترس اینکه احساس کنند بار سنگینی می کنند، به نارضایتی خود ادامه می دهند.

او می گوید: «سپس اتفاقی می افتد که کمر شتر را می شکند. و بحثی که پیش می‌آید می‌تواند بیشتر از آنچه که اگر زودتر به آن رسیدگی می‌کردید، برای رابطه آسیب‌رسان خواهد بود. به گفته وادلی، پنهان کردن احساسات واقعی خود در مورد رفتار همسرتان با شما، احتمالاً به جای حفظ آن، رابطه ناکامل را طولانی می کند. او می‌گوید: اگر نمی‌توانید ترس از رویارویی با شریک زندگی خود را پشت سر بگذارید، احتمالاً زمان آن رسیده است که به دنبال کمک باشید یا راه خود را جدا کنید.

 

دوستان و خانواده شما از رابطه شما حمایت نمی کنند :

لیندسی کریسلر، یک مربی دوستیابی و روابط مستقر در نیویورک می‌گوید که باید نظر اعضای خانواده و دوستان مورد اعتماد خود را در مورد رابطه خود بررسی کنید. او می گوید: «اگر هیچ کس در جامعه از رابطه شما حمایت نمی کند، این یک پرچم قرمز است. به گفته کریسلر، اگر افرادی که شما را دوست دارند و از شما حمایت می کنند می بینند که فردی که عاشق او هستید شما را خوشحال نمی کند، بهتر است به نظرات آنها گوش دهید.

اگر تصمیم بگیرید نگرانی های دوستان و خانواده خود را کنار بگذارید، ممکن است به نشانه دیگری منجر شود که زمان رها کردن رابطه فرا رسیده است: "شما شروع به دروغ گفتن به دوستان خود کرده اید، شروع به دروغ گفتن به خودتان کرده اید." کریسلر. او می‌گوید: وقتی خود را از عزیزانتان جدا می‌کنید تا از گوش دادن به نگرانی‌های آن‌ها اجتناب کنید، احتمالاً حق با آنهاست – احتمالاً رابطه اینطور نیست.

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید