×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران - قم با عبور از فرودگاه امام


سه شنبه 14 بهمن 1393 1:14:17 PM 

اخبار گوهردشت


 عباس آخوندی در جمع خبرنگاران حاضر در نشست سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به ایران از پروژه بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی در دهه فجر خبر داد و افزود: قطار سریع السیر تهران به فرودگاه امام و از فرودگاه امام به قم و از قم به اصفهان با سرعت بیش از 300 کیلومتر حرکت می کند و به زودی با حضور رییس جمهور عملیات ریل گذاری آن انجام می‌شود.

وی که عملیاتی شدن این پروژه را تحولی در صنعت ریلی ایران خواند از وارد کردن فناوری قطار سریع السیر درایران اظهار امیدواری کرد و افزود: ما امیدواریم که بتوانیم یک سیستم بسیار خوبی در ارتباط قطار سریع السیر با سیستم هوانوردی فرودگاه هایمان برقرار کنیم.

آخوندی با اشاره به کمبود منابع مالی در مرحله پس از زیرسازی این پروژه که منجر به توقف فعالیت آن شده بود گفت: به دلیل مسائل تامین مالی که در این شرایط نیاز به تامین مالی بین المللی شد اکنون خوشبختانه مسائل تامین مالی‌اش حل شده است.

وزیر راه و شهرسازی نحوه اتصال مردم به فرودگاه امام را از مسائل اصلی در حمل و نقل شهری برشمرد و درمورد جزییات این پروژه گفت: امکان دسترسی ریلی از ایستگاه راه آهن درمرحله اول و از یک ایستگاه بالاتر در مرکز شهر را ایجاد می کنیم تا مردم با سرعت بتوانند با قطار سریع السیر به فرودگاه بروند و از این ترافیک سنگین نجات پیدا کنند.

به گفته وی، این قطار سریع السیر با ایستگاهی مرکزی در قم فاصله‌ای از جهت زمانی با معنی و بسیار آرام» حدود 30 دقیقه تا 35 را از تهران می گذارند همچنین مرحله بعدی بهره برداری ازاین پروژه مسیر قم به اصفهان است. 

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید