×
اطلاعات بیشتر باشه، مرسی برای ارائه بهترین تجربه کاربری به شما، ما از کوکی ها استفاده میکنیم
پرينت خبر

شناسایی مجرمان با لباس دروغ‌سنج جدید


شنبه 20 دی 1393 4:12:42 PM 

اخبار گوهردشت


 به گزارش سرویس فناوری ایسنا منطقه خراسان، با اینکه بیش از 100سال از ورود دستگاه دروغ‌سنج به مراکز پلیس می‌گذرد، اما بسیاری از محققان معتقدند که این سیستم کارایی لازم را نداشته و دقت لازم در سنجش عوامل استرس را ندارد.

پروفسور روز اندرسون، محقق و متخصص مهندسی تجهیزات امنیتی دانشگاه کمبریج اظهار کرد: پس از سال‌ها استفاده از دستگاه دروغ‌سنج سنتی می‌توان به ناتوانی این سیستم واقف شد، چرا که این دستگاه در تشخیص میزان دروغ‌های مجرمین کارایی لازم را نداشته است.

وی در ادامه افزود: با طراحی این لباس دروغ‌سنج مجهز به بیش از 17 سنسور حرکتی با سرعت اندازه‌گیری بی‌نظیر 120 بار در ثانیه، ‌می‌توان به آسانی کوچکترین حرکات شخص مظنون را ثبت و ضبط کرد.

پروفسور اندرسون در ادامه ضمن اعلام ناکارآمدی دروغ‌سنج‌های موجود افزود: در دروغ‌سنج‌های موجود فاکتورهای فیزیکی استرس که ناشی از ترس است آشکار و ثبت می‌شود، اما متاسفانه برخی از افراد توانایی فریب این سیستم را دارند.

محققان برای سنجش میزان صحت عملکرد لباس دروغ‌سنج به انجام آزمایش بر روی بیش از 180 دانشجو پرداختند. در این آزمایش از نیمی از دانشجویان خواسته شد تا در جواب سوالات حقیقت را فاش نکنند.

پس از بررسی نتایج آزمایش مشخص شد که صحت عملکرد این دستگاه بین 70 تا 80 درصد است که در مقایسه با دستگاه دروغ‌سنج سنتی یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

جزئیات بیشتر این دستاورد در کنفرانس امنیت در هاوایی رسانه‌ای خواهد شد. 

استفاده از این خبر تنها با ذکر منبع و لینک مجاز است

شما در باره اين خبر چه فكر ميكنيد؟

نظر خودتان را در باره این خبر به همه بگویید

: براي نظر گذاشتن با فشردن لينك زير لاگين كنيد

Login



افرادی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید